Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kisah beli rotan buat sebat!

Hamboi...sampai beli rotan ko....
 yea...aku kat rmh ajar anak yg susah nak dgr ckp m kuat nangis ni pakai rotan je....
Ckp sekali xdgr.... 2 kali x dgr...Amik rotan....
Mcm lipas kudung diaorg lari buat kerja yg disuruh...

Kalau melalak2 suruh diam xdiam.... 
Ckp je "mama amik rotan nnt mama libas!"..
Terus diam ko.... 
siap nangis tutup mulut xde suara...
Ha....aman dunia ko....

Fungsi rotan bukan nak memukul pun..
Buat gertak je..... Biar anak2 tau dgr arahan....
n kalau langgar arahan..ada hukuman....

nak jadi ceritanyer, ms gi a famosa melaka aritu,
Aku ada bl sebatang rotan...Tp rotan tu dah patah,..
Selalu buat libas katil, dinding... 
Kata nak buat gertakkan...
Tu yang hancur....
Budak2 pulak cerdik...diaorg pun sorokkan rotan tu...
so.... Kalau nak marah sekarang ni terpaksa  pakai la hanger or tali pinggang pulak....

Then...nak jd cerita lg...
Sabtu lepas kami ke alor gajah gi kenduri sepupu hubby,..
nampak org jual barang rotan lg....
Wah.... Wajib la bl rotan sebagai pengganti ni...

Ms blk dr kenduri la kami berhenti singgah..
budak2 lak muka dah kecut je... Kelakar la pulak...
masa papa dia gi beli...
kedai pertama dia masuk, dia kata rotan xde,..
Then buat isyarat dr jauh kata xde....
 wah,..bukan main irfan n syafqah..... Bersorak dia...!

Siap ckp..."mama.. Rotan xde jualla mama...." kata irfan
Eksyen ye....
Sekali lepas beberapa minit....
Papa masuk kedai ke 2 bwk keluar rotan.... Kalut diaorg....
Then hubby pun msk dlm kete...Aku yg sebelah ni tanya...
bape harga rotan tu....
siap bl kuih cakar ayam, kacang tumbuk n kuih bepang...
Favaroute dia.... Aku kureng sikit sbb takut sakit gigi mkn kuih manis...

Then aku pun amik la rotan nak tunjuk kat budak berdua ni....
Sekali pandang blkg tgk budkk berdua ni xde ...
rupanyer dah pindah ke seat paling belakang sekali!
Bertuah betul la diaorg.... Kelakar pun ada....
Tau pun takut ye..
Terus aku snap gmabr..
Tgk irfan..siap jelir lidah.... Takut kena libas ye.....


muka dia tersengih2... geram je....
adik tgh test rotan...

tp serius..masa aku toleh blkg n tgk diaorg xde mmg terkejut ok!
Siap ckp eh! Mana diaorg.....?
sbb memula diaorg menyorok tunduk kepala..
 kiki..kelakar la tgk keletah budak2
 last sekali....


Bila imran lak sibuk buat aksi nak libas bg amaran kat abg n kakak....
Kalut diaorg nak elak.. Mcm la sampai rotan tu ke blkg....!
siap sebut "ABASH KANG!" (maksudnyer libas kang!)

daa


3 comments:

Farah Izza Shafik said...

i pakai hanger jer ilah.. libaskan.. ekekeke...

Nad MamaZN said...

hehehee..imran bleh ganti mama ni libas2 rotan ;)

- dieyana - said...

wah Imran nak libash kakak n abang ya! kikhihkhhk...

Related Posts with Thumbnails