Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

masa untuk ke sekolah semula

mcm kejap je rasa cuti sekolah kan..
tgk2 hari ni dah sekolah semula..
kembali ke rutin harian kemas beg sekolah anak...
iron bj sekolah anak2....
hntar anak2 pg ke sekolah n ptg menunggu jemput anak pulang sekolah...
hmmm...

xde benda yg dibuat pun cuti sekolah aritu ...
cuti2 malaysia awal2 dulu je gi yg kat kuala gnadah tu
pastu bebudak dok taska je...
ada sekali haritu syfqah n irfan xmau gi taska..
dudukkanlah diaorg berdua di rmh...
papa diaorg cuti... tp gi mancing...
aku siap tinggalkan h/p aku kat syfqah kot kalau jd pape kan...
kejap2 aku call dia tanya mcmmana dok rmh...
wah.. siap dia ckp blk...
mama ni asyik call kakak je.. kakak ok la...
ok la camtu...

hmm.... xsmapai 1/2 hari tinggal rmh...
adik aku call tanya syafqah call dia pakai h/p aku
ingatkan aku cuti...
aku ckp la yg syfqxh dok rmh...aku kasi h/p kat dia
rupanyer... dia dok call aunty dia... nenek dia...papa dia..
guna h/p aku...hai la....bertuah punyer budak...

call papa tanya bila nak blk...
tanya nnt tghari nak mkn apa...
gaduh dgn adik pun nak report papa...

ok... kesimpulan...
blk rmh abis dinding aku dikerjakan irfan...
dia ketuk pakai apantah.. abis terkikis cat dinding...
smapaikan langsir punyer penyangkuk pun leh patah...

serik tinggalkan budak berdua kat rmh...
papa ada pun xselamat.. sbb sekali papa tido xsedar apa dah..
last2..smapai hujung cuti yg lepas semua dok taska je...

riang ria cuti sekolah betul2 tgk tv je budak tu...
ok... saje nak borak2...
nnt2 kita sembang lg ye..
daaa

3 comments:

syawalsimpsons said...

macam2 kan kakak

mummy_ayu said...

kan? kejab jer rasa...dah kembali ke rutin asal...

norazriyah asarani said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts with Thumbnails