Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

jom msk lauk express....

aku kan...
bila betul2 rasa nak msak..
tp malas nak masak..mcmmana tu??
mmg nak msak...tp malas nak buat kerja remeh temeh bagai nak blend bwg bagai...
aku suka guna sesuatu yg express utk msk..
tp hasil mesti superb...kiki

so...saje nak share rempah yg sedap lg enak dr tupperware

ini dia pes kari hijau thai
pastu korang perlukan santan kotak 1
dan xlupa...

ayam.....!!!!!


step masak mmg sempoi...
masukkan pes kari hijau ni 

then kacau2 kasi rata n bukak la api dia 


renihkan dalam 5 - 7 minit smapa ayam masak

then masukkan santan kotak...
renihkan lg lg 5 minit 

n tara.....kari ayam hijau aku dah siap!
kalau nak masukkan sayuran masukkanlah ke nak masukkan kentang ke
kalau masukkan kentang korang rebus asing dulu kasi empuk then korang masukkan dlm kari ni


anak aku elergi sayur..
nnt xmau mkn
so sayur goreng asing la..sbb yg makan sayur cuma aku sorang je..

sekian resepi sempoi utk org rajin cam aku....
aku dah cuba beberapa jenis pes tupperware ni 
ada pes sos masam manis, sambal tumis, & sos serbaguna

so far semua mmg sedap n halal..
tak yah tmabah garam bagai..semua dah siap....



5 comments:

mamaarifakeem said...

Wow... express dan menyelerakan..kagum..hihi...
Mcm kurma pun ada ek... kari hijau ni.. ^_^

Iela Fazielah said...

itulah.... mcm kurma.... budak2 pun suka mkn....

- dieyana - said...

ermm..senangnya...sekarang ni semua segera n nak cepat kan..;-))

Farah Izza Shafik said...

terus terasa lapo ilah... hukhuk..

adianiez AIDA said...

wow!
aida br test rendang tu la iela.
orait, pasni nak try yg lain in shaa Allah...
kekadang tu masa takde... masa tak cukup. sebab tu guna pes gini :-)

Related Posts with Thumbnails