Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

HAPPY MOTHERS DAY to all moms in the world

salam semua...
harap belum terlewat utk buat 1 n3 sempena hari ibu...
bukak fb n IG smlm...
semua wall tunjuk gmbar2 dgn ibu tercinta...
aku cari gak dlm folder gmbar dgn mak n mertua..
semua xde..asyik org lain je dok gmbar dgn dia..
aku xde..
br aku sedar... selama ni aku dok byk snap gmbar org je..
tu pasal gmbar sendiri xde..
skrg ni nak selfie xleh mcm dulu sbb compact camera dah xde..
nak pakai hp yg sgt2 cikai tu ish..mmg  gegar gmbar n gelap..
nak pakai tab...beso no...set self potrait pun xcun sbb gmbar gelap..
tu yg xde gmbar dgn mak n mertua...


tp xpe.. as long kita saling mengingati...alhamdulillah...
tnpa ibu..siapalah kita...
bila dah jadi ibu ni... br tau mcmmana mak kita dulu...
bila anak ramai n dah besor..
masing2 ada peel tersendiri...
lg rasa mencabar dlm nak mendidik anak2,,,
dulu kita xrasa.. 
dulu mak kita dok bebel ckp kita ni mcm2...siap nak mkn dalam...
ingat mak xsayang kita... 
tp x... itulah hakikat... dia bebel... suruh kita buat itu ini..
bkn nak dera.. tp nak kita belajar...

haih...mmg susah nak jd ibu yg baik...
tp insyaallah... aku akan cuba jd yg terbaik utk anak2 n utk suami...

imran hari balik kerja jumaat aritu nmpak dia dah pegang bunga...
cikgu dok pesan b4 masuk kete..(dgr cikgu dia ckp kat imran)
"nnt bg bunga kat mama tau!" kata cikgunyer..
angguk jelah kamu dik... umor 2 thn.... paham gitew2 jelah...
masuk kete aku tanya...
adik.. adik nak bg mama bunga ke?? angguk lg..
"nge"  kata imran (bunga)... dia suka sebut balik ayat hujung kalau kita ckp /tnaya dia

 snap gmabr dlm kete..
xlepas bunganyer dr tangan smapai blk rmh..

cantik bunga adik buat utk mama

then ari sabtu semua budak sekolah kan???
sekolah ganti utk raya nnt katanyer...
so syfqah pun sekolah la..
then smlm (ahad)
syfqah ckp..dia pun ada buat sesuatu utk mama...
aktiviti ms sekolah ganti..biasala tu..bkn bljr sgt pun
dah agak nak bg KAD kat le tewww.... hihi

then...ptg smlm... dia pun bg kad utk mama dia ni...
lebar senyum ye kakak..
tq..mama sayang kakak

jom skodeng apa ada dlm kad kakak..

cover depan

dlm dia.... 
tq kakak..cantik kakak lukis..
papa, adik n abg semua rambut selai gulung2 ye..kiki

sayang semua anak2 mama....
n sayang papa jugak sbb awal2 dh bg mama kasut crocs br...
n melayan kerenah isteri dia...

utk semua...selamat hari ibu....
daaa

2 comments:

- dieyana - said...

hehehe..sweet je anak2 kan... kemas tulisan kakak..kalau iman..hihihi..comot semacam aje...hihihi...

syawalsimpsons said...

alahai sweet je kakak tu...mesti lukis gamba adik2 tu teringat kat upin kot

Related Posts with Thumbnails