Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

sekitar majlis pelancaran badan beruniform upm yg lepas

salam semua... just nak abadikan kenangan...
ahad lepas di kompleks mahasiswa UPM...
majlis pelancaran badan beruniform - Bulan Sabit Merah Malaysia, Kelana Siswa dan pandu Puteri diadakan oleh Bahagian Hal Ehwal Pelajar UPM..
dirasmikan oleh TNC HEP, UPM...

eceli... 
dah 5 tahun 3 badan beruniform ini dikeluarkan dari senarai aktiviti persatuan dan berkredit UPM..
kami mmg sgt hampa.. 
tp BSMM, Kelana Siswa dan Pandu Puteri masih lg bergiat underground..
cuma kami dah tiada pelapis di kalangan pelajar...
semua pelajar senior dah pun grade 5 thn lepas...

mula2 kami mmg pelik kenapa UPM stopkan 3 bdn beruniform ni...
tp mereka naikkan KOR SUKSIS, PALAPES dan JPAM...
rupanyer mmg KPT yg tetapkan..
ingatkan masalah ni hanya di UPM..tp rupanya UKM juga alami masalah yg sama...

pada semua... utk pengetahuan...
BSMM di peringkat universiti bukan versi gi kawad kaki mcm peringkat sekolah tau...
di peringakt universiti.,.. 
tujuan kami adalah melatih pelajar bergiat dan aktif dalam aktiviti luar.
pendedahan merancang dan mengelola sendiri aktiviti..
dah jugak akhirnya dalam masa yg sama melahirkan JURULATIH di mana boleh mengajar dan menyebarkan ilmu pertologan cemas kepada org awam pulak...
tp ramai yg xtau dan tidak faham....

xpela.. harap lepas ni...BSMM chapter UPM akan aktif semula..

just terus ke gmabar2 majlis pelancaran...

kami2 Wakil Bulan Sabit Merah...

ni ms aktiviti perasmian...
TNC HEPA tgh berucap...

aku dgn bebudak dok selfie..
aku terpaksa bwk imran pg tu sbb hubby xde kan
budak lg 2 org tinggal kat rmh kasi tgk tv sbb aku gi xlama pun
kakak syafiqah pun dah beso...dah leh harap sikit
awal2 aku dah siap gorengkan cekodok utk serapan diaorg..
then suruh diaorg mandi siap2...
then suuh tgk tv je..
aku xleh bwk bebudak tu sbb diaorg kaki gaduh...
lebih...imran n irfan... sbb irfan kuat nyakat..
nnt terjerit2...

sib baik ms kat majlis imran sgt behave
xberkutik pun...diam je..
bg pulak main tab.. suka la dia..
tp bila dia dok main angry bird...bising mulut dia

ni ms gimik penyerahan bendera BSMM oleh TNC kepada OCVAD BSMM


seterusnya penyerahan kepada Kelana Siswa (Pengakap)


dan kepada Pandu Puteri 

yg ni penyerahan kunci kompleks akademik kepada wakil MPP 
selepas ni semua pelajar boleh gunakan kompleks mahasiswa utk berpersatuan
'siap disediakan bilik komputer n bilik mesyuarat semua...
alhamdulillah

ni aksi imran dgn abg baim...
rajin si baim ni layan imran...
siap belanja minum air teh o ais lg..


b4 balik..
bergmabr dgn budak2 ni



ok daaaa

Related Posts with Thumbnails