Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Dah tinggi dah anak bujang sy....

hmmm...pejam celik...
dah besar dah anak2 sy...
si irfan yg petah berkata2...
suka bercertia...
terutama bila dpt ikut papa pergi memancing ikan or udang...
suka dgr abg bercakap sbb abg irfan cakap sepatah..sepatah...
sgt jelas n teratur...

membaca pun dah lancar.... 
alhamdulillah n tq  to teacher LC...
tp bahasa inggeris xpernah dgr lagi irfan baca....
bahasa melayu mmg lancar...
ngaji pun alhamdulilah.
tp msih blm msk muqadam or alquran...
sbb mengharapkan irfan bljr iqra di sekolah je...
masih lom jumpa ustaz utk hntr mengaji 

imran???
ahlhamdulilllah...dah boleh bina ayat dgn baik
walaupun kekadang mcm nak gagap..sbb bila dia buat ayat panjang..
dia kena fikir apa yg dia nak ckp...
cth:" mama...wan kan...wan kan....wan kannn.....tadi belajar....belajar.... A b C kat kolah...."

bape byk kali ulang da.....haha

ada pelat2... tp biasala..
kena rajin ckp ayat penuh...
sbb imran suka ambil ayat hujung kalau buat ayat...

kakak???
masih maintain....
cuma bab ckp...suka sebut "kan..kan...."
cth: "tadikan mama....kakak kan..gi sekolah kan....pastukan....kakak bl maknn...
pastukan mama.....kawan kakak kan.....bla..bla..bla....

cer baca....bape byk kan,,,,,
sentiasa ckp kat syqah...xperlu ckp laju2...
ckp relex2 n sebut sepatah2 mcm abg...
bab pelajaran ok2 la...
byk latihan kena beri pada syfqah..
sbb dia sgt lemah dlm math dan BM...

ok..bebaru ni ke kedai 99speedmart di area rmh...
kat situ ada pulak carta ukur tinggi ni....
dah lama xukur tinggi budak2 ni
terus suruh irfan n imran berdiri while mama snap gmabar
bukan pe....
kalau gi mkn or msk taman tema mainan
semua berdasarkan ukuran tinggi budak..
kalau lebih 90 dan kurang 130cm...
ada yg start charge...

bagus anak2 tinggi....
tp bila kena byr...kena la redho..
lebih suka kalau gi tempat tu ikut umur...
kan senang...
kanak2 umur 5 thn ke bwah free cthnyer....  



irfan skrg dah cecah 115cm
kakak syafqah 135cm xsalah

while imran di umur 3 thn dah cecah 95cm

teringat kata cousin hubby...
dia doktor....
kata dia...diusia anak2 2 thn...
kita tgk tiggi dia... lepastu darab 2...
itulah tinggi maksimum dia bila dia dewasa nnt...
cth... mcm syfqah dulu...
umur 2 thn tinggi dia 82cm...darap 2 = 164cm...
itu bermakna....syfqah boleh capai tinggi 164cm ms dia dewasa nnt....

so imran xsalah dulu tinggi 84 cm kot n irfan  83cm kot
lupa dah

No comments:

Related Posts with Thumbnails