Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Report card day

Jumaat lepas...
hari mengambil report card syfqah
xjugak ambil..lebih pd menandatangani reportkad je...

Memula pg tu gi sek agama syfqah
kejap je pun jumpa ustazah...
ustazah terang lebih kurang pencapaian syfqah... byk tido syfqah ni kat sekolah...
Result pun so so jelah....
top 15 je syfqah...
tiap2 thn inilah score dia...



Kemudian ptg pulak gi sekolah kebangsaan
yg ni mmg serius aku xsangka lama giler
aku dtg jam 3ptg
ingatkan kejap je sebb ms syfqah darjah 1 n 2...
jumpa cikgu xsmapai 5 minit sbb cikgu xckp byk
sekali yg darjah 3 ni...
guru kelas syfqah ustazah thuraya rajin melayan..
amik ko...sorang parent kat 10-15 minit...
Beratur panjang parent yg lain




Amik aku aritu...smapai jam 5 br settle jumpa cikgu
result pun sama je...
thn ni graf naik... 85% br dpt A
syafiqah dpt no 15 utk kedudukan kelas..
purata markah 80%....
Masih tahap lemah..
minah ni kuat tido kata cikgu dia..
pg ptg dia tido...aduhai...

Lepasni syfqh kena byk buat latihan
dia lemah dlm BM dan Math
agama pun merosot sgt... xpernah dpt 42%
BI dan Sains syfqah mmg score... sentiasa 90 >%
xpela...just bykkan latihan utk dia..
insyaallah syfqah boleh baiki lg...da

4 comments:

Nad MamaZN said...

truskan usaha syafiqah!

Alyyani Anuar said...

heheh banyak tido ye kak. mcm2 pe'el. nia no 25. sedih! peratus 89% tu. ye lah kena besaing dgn budak2 cina kan. redha jugak la.

- dieyana - said...

usaha lebih gigih ya, kakak! apa2 pun result dia, sentiasa beri semngt kat dia... agama merosot, bagi latihan lebih kat situ, tapi bi dan sains dia bagus, kasi puji2 skit kat situ... kasi dia rs seronok, anak2 mcm tu lah kan, nk cr semua sempurna, tak mampu... #kipidap kakak! ;-))

Iela Fazielah said...

alyyani & dieyana: alya xpe... utk nia yg br darjah 1 n besaing dgn budak cina..kira terror la tu...ni syfqah dah darjah 3.... tp nak marah sgt pun x...cuma bak kata dieana kena bg byk galakan pd dia.... mslah syfqah ni malas membaca... math pulak dah hntar ke Kumon since awal tahun.... hopefully syfqah ubahla attitude... kasi tido awal pun kat sekolah ngantuk gak...

Related Posts with Thumbnails