Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Berbuka puasa di rumah mertua... 2nd puasa

Selamat berpuasa semua... semua org sibuk cerita bab menu buka puasa... hehehe... aku cerita pasal buka puasa kat rmh MIL kat Sg. Besi pulak ye.... actualy n3 ni dah nak lapok dah.... sbb aku bz sgt.... xsempat nak tulis....

buka puasa ni hari ahad (2nd day puasa) yg lepas.... alang2 tu sambut b'day MIL and anak menantu yg lahir bln 9 skali.... terpaksa buat awal sbb semua org ada n dpt berkumpul... seronok sgt.... lepas tu kami solat hajat n terawih sama2... solat hajat utk adik hakim yg nak amik SPM thn ni.....

Menu hari tu byk gile... family aku menyumbangkan popia goreng istimewa (ala sbenarnye biasa2 je).... yg lain tu MIL n SIL yg msk... aku biasala... bz dgn anak... jd hubby pun tlg2 masak popia n ikan terubuk bakar...




Mlm tu... lepas buka puasa, kami solat magrib n solat hajat sama2.... pastu sementara nak tunggu solat isyak n terawih.... kami celebrate b'day dgn nyanyian lagu hepi b'day pada Ibu, Abg Lan (abg ipar aku), aku sendiri dan Adik Kamal (adik Ipar aku).... lepastu terus bagi hadiah pd ibu.... hadiah dr aku... sebiji kerongsang emas..... simple je.... 1st time bg ibu hadiah... sbg tnda ingatan n terima kasih aku pd ibu yg byk berjasa pd aku n family ku spnjg aku berpantang kedua2 anak ku.... terima kasih ibu....

selesai tu.... kami solat isyak n terawih...... b4 balik kami tapau makanan2 yg xhabis dimakan utk lauk sahur esok pagi..... sekian....

2 comments:

nza said...

mmg best kalu dh kumpul ramai2 camtu...meriah n huru harakn....

Iela Fazielah said...

nza: memang betul kak.... seronok sgt!! seronok tgk aksi anak2 la...

Related Posts with Thumbnails