Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

siput sedut cili api

uih..lama tol xmasak siput sedut masak cili api...
last aku masak sebulan b4 nak bersalin....
ni dah lepas 3 bln bersalin menjadikan aku xmkn siput dah 4 bln..
emmmm...terliur balik...

hehe..
kisahnyer ari ahad lepas hubby nak ke pasar borong bl brg dapur
aku mcm biasala...tukang order je..
aku mmg xpegi pasar ye... boleh kata sethn skali je kot...
n serius aku mmg xpandai soping brg pasar...
nak jd cerita lagi... aku pun order la siput sedut kat huby...
so..dah dpt siputnyer...kena la masakkan...
n serius byk ok siput ni...
sebungkus RM8...utk sekilo..
sape la nak mkn byk2 ni....mmg aku bw la ke opis esoknyer

dipendekkan citer..
ni gmbar2 aktiviti masak2 siput sedut

ni siput yg bakal diketuk..
kena basuh dulu...kalau x... terpercik sana sini dia punyer lumpur nnt..

xlupa...2 org assistant kecik tlg jaga siput xkasi lari....
siap lindung badan pakai surat khabar lg...

ha... antara siput yg kena sembelih...

pastu...
masa utk masak...

bahan2 simple je:
cili padi, bwg merah n kunyit hidup - blend
serai diketuk
asam keping
santan
siput sedut
garam secukup rasa

cara masak:
masukkan semua bahan dlm periuk, hidupkan api n tunggu smapai masak...
sonang giler!

lastly...
inilah menu lunch kami ari ahad aritu

siput masak gulai lemak cili api,
ikan goreng,
tempe goreng & toufu telor goreng
terung bakar + kicap cili
makan dgn nasi panas.. enaf!

semua goreng2 je...aku dah penat ketuk siput ok...
hehe...


No comments:

Related Posts with Thumbnails