Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

syafiqah berjaya puasa...

seronok betul rasa bila syafiqah berjaya puasa sepenuhnyer smlm
tp nak menghabiskan 1 hari smlm...
puyerlah mcm2 drama dia buat..
kerja dia asyik nangis je...
sedangkan pagi smlm lepas sahur mama dia ni siap bg tazkirah pg lg tu
dok la cerita nape kita kena posa bagai..
alih2... ms kat care4 lepas bl brg mkn kat situ
dia dah nangis2 tergoda tgk mknn
lebih2 lg papa beli buah anggur fav. dia..xleh najk mkn
 melalak la dia
dah tu 
kena pulak dia berlari sana sini kat dlm care4 tu dgn irfan
mana x haus.. merayu2 nak minum air..
mana boleh...!

berlari kat care4...mana x penat n haus

bayangkanlah..dia request nak buah anggur tu
dan2 tu dia nak mkn..
aku ckp la xboleh..kena tunggu buka puasa petg nnt.
pe lagi....marah2 la syafiqah..dia kata mama n papa kedekut!
hai sabar la anak...
dia menangis2 sepanjang dlm kete balik dr alamanda smapai rmh..
kat rmh dia guling2 atas lantai ckp lapar n nak mkn anggur
semua org buat tak tau je..
last2 dia tertido depan pintu rmh atas lantai sbb penat nangis agaknyer
dr jam 11 pg smapai 3 ptg ok

kesian syafiqah...
jam 3 dia bgn makcik2 dia dah smapai..
saje dtg rmh nak buka posa sama2..
bgn tido merayu lagi kat aku ckp lapar..
aku suruh dia gi tgk tv..
so hilang kejap rasa lapar dia kot...dia lupa lah tu
jam 5.30 kami ke PARAM
kat sini dia merengek lgi...
dah xsabar nak mkn...
ape x.. irfan nak beli air minum depan dia...mana dia xtergoda!





jam 7mlm tu..dia org pertama dok depan meja kn..
xsabar dah
akhirnyer jam 7.30 baru berbuka..
suka betul dia..
kena pulak makcik2 dia layan dia...


hari ni 2nd day puasa..
xtau la kat skolah mcm mana..
jgn cikgu woo dia kasi dia honeystar n dia mkn sudah...
pg tadi sahur request nak mkn hanoystar dgn susu je..
pastu mkn buah anggur...harap dia tahan la puasa harini

4 comments:

mummy_ayu said...

boleh geng la ngan Ian..puasa tapi lari sana sin..pas tu complain..penat, dahaga, lapar...
adventure tul

Iela Fazielah said...

mummy_ayu: budak2 kan..tp syafiqah smlm..nangis je memanjang

Sue* mamaID said...

ok le tu dpt sehari anak kita belum lg...sekerat2 hari je...hehe

Iela Fazielah said...

sue*mamaID: ala sbb hari cuti je leh pantau...cuba hari skolah ni..xtau le pe citer

Related Posts with Thumbnails