Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

berborak dgn syafiqah pasal kereta

kisah sebelum bl kereta...

satu hari ms dlm kete lepas jemput syafiqah balik sekolah

syafiqah: mama..... kwn kakak kan...kete dia besa tau mama..
aku: o yeke??
syafiqah: iye mama....kete dia cantik... ada 3 (means: ada 3 row seat)
aku: oo...kete dia panjang ea.... kaler ape??
syafiqah: kaler hitam... cantik mama....kete mama kecik... xcantik...
aku: yelah... nnt..kalau papa byk duit...nnt kita tukar kete panjang ada 3 seat mcm kete kwn kakak tu ye.. (dlm hati..sabar jelah dgn budak ni....kete nilah ko tunggang tiap2 hari tau!!!)
syafiqah: mama tipu.... abis tu bila nak beli?
aku: x......mama xtipu... nnt satu hari kita bl ye.. bkn skrg.... mama xde duit..papa xcukup duit..nnt ada duit kita bl ye
syafiqah : ok...



kisah smlm dah dpt kete baru...

situasi blk keje smlm borak dgn syafiqah

aku: kakak.... amacam dpt kete baru? best x? kan mama dah ckp..nnt papa bl kete ada 3 seat mcm kawan kakak...
syafiqah: best! (dgn muka gembira n mata bersinar2)
aku: kakak suka x?
syafiqah: suka!...tp kan mama.. kete kwn kakak tu boleh bukak kat atas bumbung dia...
aku: errr.... ooo yeke... xpela.. kete kita xde bumbung leh bukak.. ni kira dah best la ni dpt kete seat 3...(dlm hati...eh..eh... nak puji lg ke kete kwn dia tu....)
syafiqah : emm... tp kan mama... kete kwn kakak pintu dia boleh terbukak sendiri... kete kita xpun...
aku: (dlm hati...sabar jelah...mentang2 kete kwn dia estima... xpun alphard..mmg le ada sunroof dgn pintu auto) err... kete kita ni dah cukup canggih dah ni... xyah bukak2 semua tu... nnt kakak jatuh kete kang kalau pintu tiba2 terbukak sendiri... (alasan poyo xtau nak jwb pe...sabar jelah!)

*fengsan!!*

budak kecik pun pandai menilai ek?? canggih betul budak skrg...huhu
apa-apa pun...bersyukur sbb dpt penuhi impian anak utk keselesaan dia...
thanks to my hubby....
sayang awak ketat2!

6 comments:

mummy_ayu said...

ha ha ha..keta kawan dia jugak best ye..budak2 sekarang...

Iela Fazielah said...

mummy-ayu: itule pasal... asyik2 kete kwn dia... kelakar pun ada

SyaNa said...

hahahaa time umur gini mmg kawan la paling best
ape sume kawan

Iela Fazielah said...

Syana: kelakar kan...kwn dia segalanyer... kawn je la yg best..kwn jelah yg betul..budak2...:D

NzA said...

wah kakak syafiqah dpt kereta baru la utk raya...best2...
ttp kelakar je kakak ni...hehehe.......

mamalieyna said...

oooh dh rasmikan eh kereta baru..^_^

budak2 skrg, mmg gitulah..kawan2 la jd sumber inspirasi depa..

Related Posts with Thumbnails