Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

pagi raya ke2 mandi kolam air panas...

mmg xleh blah..
tp mcm dah tradisi pulak..
asal balik semerah je...mesti nak gi namdi kolam air panas ni
kat mana?
nama dia Kolam Air PanAs Sg. Gersik, Muar..
lagi pun tahun ni ada new family members..
nak introduce to Shazni a.k.a wife Kamal yg kawin bln 2 aritu kan..
mmg aktiviti turun temurun keluarga Hj. Mus mandi manda di kolam air panas ni dr diaorg kecik2 lg
mcm aku dah 7 thn kawin dgn hubby mmg dah biasa dah..
dah tau dah.. xsinggah xsah punyerlah
korang bygkan lah..
raya kedua pepagi kami dah gi mandi kolam air panas..
sedangkan org kampung kitaorg tgk pepagi dah naik moto ramai2 gi marhaban kat rmh pagi2..
sabau jelah..

ok.. layan gmbar jelah ye..



ni nak mandi...
aku lupa bwk bj mandi..
so... mandi pakai bj tido jelah 
srg ni br ada kolam mandi utk kanak2..tp air sejuk

ni kolam mandi asal air pans ni...
tgk getah biru tu... amik air dr kolam utama
salurkan kat kolam kanak2..
tu yg sejuk tu airnyer

last2..semua pindah ke kolam utama
adik beradik hubby mmg dah berendam dah kat kolam ni 

aku xmandi..
hubby pun xmandi gak..
so..bebudak ni mandi dgn pakcik dia jelah..

 irfan mandi dgn pak lang kamal..

adik imran pun nak mandi jugak..
tp risau kang dia selsema..
do..kasi celup kaki jelah..

seronok budak ni mandi


inilah rupa kolam besar dia..
panas ooo.... 

mandi dlm stengah jam..
pastu bilas badan then terus balik..
nak sambung aktiviti raya pulak lepas tu...


No comments:

Related Posts with Thumbnails