Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kemas rumah nak raya

kisah sabtu lepas...
mmg aku dah bgtau hubby awal2..
aku nak kemas rmh..
nak ganti langsir baru,, nak basuh sarung sofa, jemur karpet semua..
lap2 almari & kipas mana patut...
ye lakan... hujung minggu ni dah nak raya..

borak dgn kwn opis.. tanya kot dia kemas rmh jugak ke?
dia ckp dia xtukar pape pun...
nnt lepas raya br nak kemas semua..
mcm aku xla... aku nak gi raya nnt dlm aman semua..
biar rmh dah kemas semua..
kuih raya siap masuk balang semua... br puas hati..
nnt balik raya kot org dtg rmh... senang..
sbb rmh dah siap kemas..
cuma concentrate kat masak2 je..
ni jumaat ni aku cuti...cuti awal..
nak ke pasar borong..
hubby suruh penuhkan ais bok tu
senang kata dia..
ada spare makanan...org dtg leh masak terus..
mee goreng ke, meehoon sup ke... betul x??

gmbar bwh ni lepas aku tukar langsir semua...
langsir br aku tempah bln Mei aritu kat Macy..

pastu cabut sarung sofa pulak..
eceli aku leh cabut skali yg sarung rangka sofa tu..
tp payah giler nak masukkan balik nnt...
lagi pun awal thn aritu aku dah basuh dah rangka dia...
xla kotor sgt pun...
pastu vacum rumah semua..
jemur carpet semua...
lap cermin sliding door... 
mmg fenat la..
ni br belah bwh aku uruskan..
lom belah atas lg...

aku janji nak gajikan indon tlg kemas..
sibuk madang indon tu...
entah bila la nak panggil yg lain...
ni aku kemas dr lepas sahur smapai kat kul 9pg br settle...
kira siap jemur langsir tu semua la


malam tu...
dlm kul 11 lebih..
lepas si kecik imran dah tido..
aku turun bwh balik..
sarungkan balik sofa yg dah togel pg td...
cuma carpet xbengtang lg...kasi jemur lebih sikit..
biar hilang hama2 tu semua...

pasni nak projek susun kuih raya lak..
ari ahad airtu turun banting bl kepek smapai 7 jenis..
jgn tanya kuih raya aku..
entah bila aku order ntah..
berbekas2 dah kuih raya...

so korang camne lak??
dah siap ke gantung langsir raya semua??

13 comments:

kasihibu said...

tak buat apa pun, satu habuk kue pun belum ada..ermmmm

mummy_ayu said...

wa..dah ciap kemas..Ayu kemas sikit2 jer...langsir..beli siap and dah pasang pun...

SyaNa said...

hehee umah aku just kemas basuh toilet jek
takde lagi gantung langsir mama aku bg tu
yg tu lepas blk kr kg la
penat sgt skrg ni mcm x cukup masa

maszmadi said...

tiap2 ari kami kemas umah start minggu lepas..... minggu lepas kemas nak pindah, minggu ni kemas umah lepas pindah pulak..... x siap2 lagi, mau lepas cuti raya pon x siap lagik.. huhu

Iela Fazielah said...

kasihibu..: dah boleh stat mengemas dah ni

Iela Fazielah said...

mummyayu: br kat bahaian bwh je kemas.. tp pun bilik bwh lom lg..

Iela Fazielah said...

Syana: tu pasal aku buat lepas sahur.. sb tenaga tgh ada.. kalau x..mmg xlarat la.. mlm pulak mataxleh bukak dah

Iela Fazielah said...

maszmadi: bab kemas rmh bila baru pindah ni mmg lama la... sebulan pun xcukup tau...nak deko lg lah amik masa

Fieza79 said...

laahaii..rumah kfieza belum berkemas belum tuka langsir tuka sarung sofa ...tp nmpk elok kemas je dh..ok kot..hehee..

- dieyana - said...

dieyana pun mcm iela, sebelum balik kg, biar rumah kemas, balik kl esok2, rumah dah kemas, boleh la beraya dgn senang hati, dan menerima kunjungan tetamu dgn dada terbuka, ewah! 2/3 hari ni duk jenguk indon kat rumah, tk nmpk kelibat..kalau dpt, nk panggil diaorng sabtu ni, kalau tk de, gotong royong la dgn suami. mlm ni nk buat skit2.... wah, seronok tgk umah iela....dgn langsir baru....nyaman je..;-)

sumysya said...

x blk kg ke da beli smua barang masak tu?? smgat sungguh..ade anak kecik ni harusla kemas awal sbb nt takut anak meragam lak langsung tk kemas lepas raya kan...

Iela Fazielah said...

-dieyana-: hehe.. langsir baru ila tu nampak nyaman kan??:D ....dieyana kemas la sikit2 gotong royong dgn hubby..ila sabtu ni dah berkampung kat rmh MIL da

Iela Fazielah said...

sumysya: ila balik kmpg.. tp ms raya pertama.. tp hari sabtu dah berkumpul kat rmh MIL.. nnt blk kl balik ms ry ke 2

Related Posts with Thumbnails