Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kuih badak berendam & butir nangka

ya allah..sepanjang bulan posa ni..
aku giler teringin nak mkn kuih badak berendam je
kalau pegi pasar ramadhan...mesti carik kuih ni
10 hari pertama puasa dok la mencari kuih ni
tp xjumpa..

skali jumpa 1 kuih mcm badak berendam kat area rmh..
tp tu bkn badak berendam..
tp butir nangka... rupa sama..
tp ada beza...

korang pernah mkn or suka mkn kuih badak berendam??
ala.. kuih ni mcm kuih koci
cuma dia xdok dlm daun pisang..
dia dok dlm santan cair.. berendam dlm santan tu
dlm kuih tu ada inti kelapa

pinjam gambar kat blog http://supekgelenya.blogspot.com

while kuih butir nangka pulak..
kuah dia manis n kuihdia kecik2 mcm bijik nangka.. dalam tu kosong


masuk minggu kedua puasa..
puas tawaf 1 PARAM sri serdang..
akhirnyer jumpa juugak
skrg.. tiap kali gi PARAM sri serdang..
mesti bl badak berendam ni..sedap giler!!!
nak msk mcm senang.. tp stakat nak mkn 2-3 bijik..baik beli jekan...
baru RM1.20 utk 3 bijik...


4 comments:

kasihibu said...

butir nangka pun sedap dik...
akak pandai makan tp tak pandai buat
badak berendam memang wajib sedap lah sangat kan?

kasihibu said...

butir nangka pun sedap dik...
akak pandai makan tp tak pandai buat
badak berendam memang wajib sedap lah sangat kan?

Iela Fazielah said...

itulah kak... Sedap giler bdk berendam ni.. Butir nangka ok2 la... Tp xfeel sgt mkn butir ngka tu

mamalieyna said...

hehe..dapat jugak akhirnya ye..puas hati..eina ada perasaan PARAM area PJ ni, tapi tahun ni..tak rasa nak mkn kuih sgt pun..huu~

Related Posts with Thumbnails