Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

saje tukar baru...

aku skrg tetiba minat blk nak bl dan mengumpul balik peralatan dapur ni...
aku rasa brg lama semua dah huduh2 belaka dah..
smapai kan senduk nasi pun sama...
aritu ke jusco..
saje jln2 area hardware tu..
nampak senduk n sudip melamine lawa2 ni...
kaler rmh aku lak tu...
pelagi... rembat la 4 btg...
bab brg pinggan mangkuk ni xleh amik sebarangan..
sbb nak pakai kat benda panas... aku takut toxic masuk dlm badan...
xpela melabur lebih sikit bl brg ori melamine ni...

cun x sudip n senduk aku...
1 utk senduk nasi... 1 utk senduk nasi jugak...
2 utk sudip lauk...hihi


smlm mood memasak dah mari balik..
eceli..peti sejuk br penuh balik...
siap gi pasar sama2 lg...
menu smlm daging blackpaper, ikan tenggiri n udang goreng & taugeh msk lemak putih..
cukup!!!
n ms utk rasmi sudip baru..haha

saje nak snap besar2 aku punyer daging black peper...
sedapnyer!!!!


pinggan mangkuk corelle aku ni pun aku dah stat pakai dah sikit2..
kesian pulak pinggan yg dah berthn umor dia aku xpakai2...
even peruk belanga tupperchef aku pun dah rasmi aku buat pakai hari2..
dulu sayang betul nak pakai..
hubby siap pelik n tanya... "wah..pakai periuk baru nampak??"
abistu....bila lg nak pakai kan??
tgk org sana sini sibuk nak bl n pakai set pinggang mangkuk canggih2..
aku yg berkurun ada ni xpakai2 apeke hal???
sib baik xkena byr zakat kan... 

lastly...
khamis n jumaat lepas kan aku mc sbb cery bery kan...
jumaat tu dann aku cat dinding kat area tangga aku...
beli cat berkurun lama...tp xcat2...
ni gigih cat sikit2..
saje pilih kaler kelabu...mcm xcun pulak..
kunun saje nak cat separuh2... mcm bertambah xlawa pulak...
ni nak cat rmh bagai ni sbb nak insyaalah nak buat bday party mac ni kan...
preparation awal la konon..hihi
giler ko....dah 2 thn dok rmh ni....mcm tongkang pecah ko rmh aku...
kalau xbuat majlis mcm ni..aku rs xberusik la rmh aku ni...
ok daaaa

6 comments:

Sidratul Muntaha said...

salam
lama tak singgah sini
tengah mengawal diri tuk tak membeli peralatan dapur ni
ahahha
penuh dah lemari

Nad @ MamaZN said...

Nmpk sedap.daging.blackpeper tu kak...
mac ek? Jemput ek? Ahhahahah! Xmaluuu =P

Iela Fazielah said...

kak Sidratul Muntaha: hihi...ila pun sebenarnyer sama...lama betul puasakan diri membeli brg2 dapur ni..
tp dah lama sgt dah.... tu yg bl jugak....

Iela Fazielah said...

Nad: wajib akak jemput semua org.. tu yg dok war-war ni...biar semua tau... haha...

SyaNa said...

ko cat sdiri ke??
kagummssss
hehee

Iela Fazielah said...

syana: iya dong... xyah nak kagum2... hasilnyer sungguh hampeh...haha....tp boleh la... dr tak cat lagi hampeh...

Related Posts with Thumbnails