Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Aku dan bj kurung yg jahit sendiri

salam....
rentetan dari kisah aku gi belajar menjahit minggu lepas...

Aku ada ckp aritukan
nnt aku tunjukkan hasil jahitan aku tu
dah siap pakai buat gi opis lg harini
serius rasa selesa sgt dgn jahitan sendiri
bila kita dah tau cara menjahit yg betul...
cara amik ukuran pada badan..
cara lukis pola....cara menggunting dgn betul...
buat kita confident nak menjahit...



abaikan muka aku yg poyo snap gmabr syok sendiri....haha

dulu jahit belajar turun temurun dari mak je..
then adik aku ajar...
tp aku tau jahit bj kurung pesak je...
then bab buat leher mmg hancus....

so ms go kelas aritu aku belajar buat bj kurung riau
lepas dah pakai bj tu...
terus rasa nak memotong kain lagi
kebetulan kat rmh ada la beberapa pasang kain xjihit lg..
potong bj utk aku n syfqah...
n insyallah bj hitam tu akan jd baju raya aku thn ni...
serius...seronok..


hubby asyik tanya...
apsal awk ni xhabis2 jahit baju..?
yelah....xkan belajar n buat selai je
kalau nak pandai kena buat j lain lak...
barulah org panggil practice makes perfect kan..??

mood.... happy....!!!da!

8 comments:

sumysya said...

wah hebat mama ni serba boleh...hihi

Farah Izza Shafik said...

Ok lah.. dapat save cost upah.. betul x ilah?

Nad MamaZN said...

pasni anta tempah kat akak ek, bleh ek? hihihi

Iela Fazielah said...

Sumysya...alhamdulillah..sikit2 boleh la...mencari masa memenuhi hobi....

Iela Fazielah said...

Farah izza...betul tu..jimat la sikit kos tempah bj...kalau hntar tsilor rm75 sepasang...kalau jahit sendirri kos dlm rm10 je utk jahit tepi n bl zip bagai..tp menjahit ikut mood la jugak...

Iela Fazielah said...

Nad: amboi...k.ila xamik upah..haha..jahitan brsepah lg..lebih2 part leher dan jahit pinggang...hancus..tp sendiri pakai..xde hal...haha

adianiez AIDA said...

wow seronok nyer iela :)
da save byk da sebab boleh jahit sendiri tau.
tahniah :)

- dieyana - said...

wah...lps ni senang lah pandai jahit sendiri..

Related Posts with Thumbnails