Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

baru aku tau rmh byk cermin ni panas erk!

arini...aku mengajar first aide..
lepas abis kelas.... aku borak2 la dgn sorang staf UPM..
citer punyer cite... aku ckp la aku dok kat tmn paragon ni
pastu dia tanya...
er.. rmh paragon ni yg byk cermin tu kan??
saya tau tu...

aku pun ckp: aah... betul.. xpikir pelakan
pastu dia smbung ckp...: err bukan ke org kata rmh byk cermin ni panas???
aku: terus terpikir...

pala ni terus flash back benda2 kat rmh yg kebanyakannyer jadi layu n rosak...
antaranyer...

1. korang ingat tak aku ckp aku tanam pokok asyik la layu...
   ayer dah jaga.. dok dlm rmh lagi.. tp still layu...
   rupanyer sbb panas...

2. korang ingat tak aku pernah beli waxhand utk syafiqah kat bkt tinggi aritu
    kalau nak tau...lepas seminggu tgn syafqah yg cantik tu dah mencair melentok ke bwh..
   mmg panas rmh aku weh...
   aku pindahkan dlm almari cermin... pun makin melentok gak...
   
3. sib baik la aku tinted cermin rmh...xle rs bahang panas nyer..
    tp serius... bilik syafiqah n bilik irfan kat atas mmg xsanggup nak tido weh
   panas berbahang w/pun di mlm hari sbb aku x tinted cermin bilik diaorg tu...
   
so.... lepas borak tu... terus aku akui... mmg rmh byk cermin akan jd panas oooo
korang kalau nak elak panas... sila tinted cermin n jgn lupa pasang aircond 5bijik kat rmh ea..
aircond rmh aku ada sebijik je.. kat bilik tido je..uhuhuhuhu



p/s: soryla... dah 2 hari xjln2 kat rmh korang..
eceli aku mengajar dah 2 hari termasuk arini..
harus aku xdok dpn meja aku kan.. sibuk tertonggek2 cium dummy buat CPR..
esok aku dah kembali keje sediakala.. aku BW ye..
ms n3 ni ditaip.. dah jam 5.30ptg.. ai nak balik dah... babai


 
 

14 comments:

lydzar said...

high mentenance la umah byk cermin mcmni,kena tinted, kalau nk lgsirkan semua cermin rabak gak poket kn

NzA said...

kisahnya..patut la bilik along n beby kt atas loteng tu panaz membahang....

alyyani said...

kena kumpul bajet tmbh 4 biji lg kak. hehehe..

mamalieyna said...

skrg ni byk umah byk cermin...cth terdekat rumah area bkt jalil ni..mmg cun dan cantik...tp byk noo cermin...haruslah tmbh berbahang kan...dah la sedia panas rumah kt kotaraya ni..hu~

mamalieyna said...

skrg ni byk umah byk cermin...cth terdekat rumah area bkt jalil ni..mmg cun dan cantik...tp byk noo cermin...haruslah tmbh berbahang kan...dah la sedia panas rumah kt kotaraya ni..hu~

Adyshariz said...

oo....gitu ker ila. akak bru tau..umah peten skrg mmg byk cermin, nmpk cantik dan elegant agaknya

Iela Fazielah said...

betul.... 1. mmg nampak sgt cantik n elegent tp..mmg poket rabak la... buat langsir harus mcm sliding door punyer lansir kan.....kalau xtinted mmg rmh panas membahang... pastu kena pakai langsir 2 lapis baru lawa...

MamaYatie said...

a'ah memang betul pun ilah..cantek mmg cantek tp kena tahan dgn bahangnya la..lagi satu, bangunan/umah byk cermin pun menyumbang kpd pemanasan global sbb cermin akan memantulkan semula haba

Nadra Farissa said...

ilah... mmg panas kan kan kan... tu sebab kene tinted.. tp fara tak suke umah bertinted... tu yg letak aircon sane sini tuh... tp bill... kebabom la... wuwuwuw~~

Iela Fazielah said...

nadra farissa: betul la.. rmh kita sgt panas... fara letak byk aircond... giler2 kebabom la yek... sebulan meter jalan kat 1000kw tu... rmh ila dah dok 5bulan 1000kw pun xsamapi lg... hehe... jimat cara tinted hehe...

tp memula dok dulu pun mmg xmou tinted rmh.. tp lepas dinasihat oleh org wiring... dia suggest pakai tinted sbb... selain rmh kurang panas sbb ditapis haba.. kital eh jimat letrik dr penggunaan aircond... jimat sbb aircond xperlu keje keras sbb rmh dah "warm"

eira said...

panas ea??xtau pon slame ni..nmpak lawa tpi ade kburukan tersendiri..

Iela Fazielah said...

eira: itule pasal.. ila pun br tau

♥MiZz-siHa♥ said...

tp,nmpk elegent kan rumah bnyk cermin..
tp,xtau pun panas..br tau nie..

Iela Fazielah said...

mizz-siHA: nau dah tau kan.... kena bl byk langsir ye utk elak panas

Related Posts with Thumbnails