Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

pagar batu dah nak siap

hati sgt gumbira...
kerja2 naik taraf pagar belakang rmh dah nak siap..
tinggal stage nak pasang tiles lantai dan buat kontrik table utk dpur wet kichen je..
oh xketinggalan jugak keje mengecat dinding ...
juga tunggu pintu gate siap ditempah n cerucuk tajam dipasang nnt...

FYI.... kos extend ni sgt2 murah....
so.. mmg brg2 yg diberi pun brg2 budget jela..
bumbung tu pun xde siling... jadi le kan....hehe...
yang penting aku dpt bumbung atap genting..
tp xsangka.. jiran sebelah rumah berkenan pulak nak tiru design... 

insyaallah..warna tema dapur wet ni nnt.. HITAM, KELABU & PUTIH...
kasi kaler lain sikit... boring semua sama keler je kan...

jgn tak tau aku siap lukis gambar lg tu nak buat dapur ni
sendiri jadi arkitek ea.. 

smlm balik keje terus gi kedai tile...
beli tile sendiri je.. leh pilih dgn lebih selesa.. 
nnt suruh indon tu pasang.. byr harga upah lain... huhu 

untuk tiles lantai...memula nak amik yg ini
aku sgt2 berkenan kaler kelabu tu..
ada garis...saiz 2x1 kaki..tp harga dia...masyaallah...Rm7.50 sekeping..
kira budget balik... xleh blah.. kat rm400 disitu.. upah lom lg...

last2...  tokey tiles ni bg cadangan..
aku amik la tiles ni
tile 1x 1 kaki... baru Rm2.20 sekeping.. kan save di situ..
kata cina kedai ni
"aiya amoi.. lu mau letak kat blkg rmh loor... lugi maa pakai tiles mahal2... 
olang xnampak pun..."
aku gelak kecil dalam hati...
betul la... ape da aku ni.. aku bkn kira mahal murah..aku nak nampak cantik
tp bila pikir2 balik.. betul maaaaa... tu yg terus tukar...

utk tiles dinding...
hanya utk area tmpat memasak je..
aku xpasang penuh.. budget xde.. janji cantik.
aku pilih yg ni..
korang rasa aku pilih yang mana???hehe


bila matchingkan dgn tiles lantai

ha... amcam ??? ok tak???

xsabar nak tunggu siap...

tadi dah call AWD utk tempah pintu kabinet dapur 
maybe amik material kaca 3D tu kot.. dulu xamik...rasa rugi lak
daaa

10 comments:

mamalieyna said...

waaa tak hbs lagi eh kerja reno umah..best woo...nak buat biar puas hati kan...pemilihan kaler yg cantik...^_^

mummy_ayu said...

wah..makin cantik la umah kawan nie...tak abis2 lagi renovate..

Iela Fazielah said...

mamalieyna: ada lg 3hari tempoh nak kena siapkan..... abis reno ni... berehat la pulak... duit dah abis..hehe

Iela Fazielah said...

mummy_ayu: hehe.... utk terakhir.... pasni nak bergardening pulak

lydzar said...

memang rumahku syurgaku lah ni :)

Iela Fazielah said...

lydzar: hehe...

alyyani said...

ish, bab2 rumah ni mmg akak A lah. nanti kena datang sana balik la nak tgk wet kitchen pulak. heheh.

Iela Fazielah said...

alyyani: kelakar la kamu ni...xde la... sikit2 je... deco cuba2 jaya.. harap xjd crowded area tu suda la

NzA said...

xsabar nk tgk yg dh siap...mmg cantik!!!!

Farra Dhelina said...

seronok bc cerita2 akk pasal rmh ni..sukaa..

Related Posts with Thumbnails