Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Bila cikgu syafiqah bercerita tentang syafiqah...

salam morning uolls......
arini mood gumbira... ai keje halfday je..
ptg ni ada misi....misi memburu...
memburu barang.... barang soping....
soping di Jusco J-card Tmn Ekuin!!!!!walla!

ok... balik pd tajuk...
pg td mcm biasa hantar syafiqah kat skolah tadika Ho
arini aku siap parking n teman fiqah masuk dlm sekolah n anatar samapi dlm kelas lg tu...
eceli aku xantar mcm ni pun tiap2 hari..
biasanyer aku cuma antar fiqah samapi dpn gate sekolah je....
pastu dia jln sendiri msk dlm kelas..

tujuan arini msk sekolah nak jumpa cikgu fiqah...
nak bgtau cikgu....next monday fiqah cuti...
cuti sbb gi sabah...

dah alang2 tu.. tetiba cikgu pun bercerita pasal syafiqah...
kata cikgu:
"wah.. syafiqah nikan puan... pepagi smpai sekolah cun betul... 
rambut tu elok je berikat..kemas je
bila balik sekolah... rambut dah serabai mcm hantu... 
getah rambut hilang kemana dah"
aku gelak je...n akui..yg syfqh xsuka ikat rambut
tp kalau rmbut pendek pun still xkemas sbb rambut fiqah jenis kering n kusut masai

pastu aku tanya: "cikgu.. smlm syafqh ckp.. dia kena duduk belakang betul ke??"
cikgu jwb smbil gelak: "ooooo...pandai syafiqah mengadu ye......??haha...."
sambung cikgu lagi:" bukan saya suruh dia dok blkg saje2.... 
kalau puan nak tau.. dia ni ada geng 4 org....
keje dia org..bercakap je tak henti2.... pot pet..pot pet.... org lain xleh wat keje...
jadi.. saya suruh empat-empat ni dok belakng... baru la diaorg dok diam... 
tp itu waktu writing je"
aku gelak dgr komplen cikgu

teringat ms syafiqh kat taska lama sinar bistari ceria...
lg teruk dia buli cikgu balik...
org belajar kat luar... dia bole sorang2 tgk tv dlm bilik hokey...
cikgu xleh nak paksa or marah..dia mmg akan buat dek je 

pastu ada sorang cikgu india ni sambung..
"puan..... bila dia kena denda dok belakng.. cantik pulak tulisan dia tulis..
kalau x.. asyik main je.. pastu mulut pok pek ckp xhenti2"
aku gelak lg...
pastu aku ckp: "xpe la cikgu.. buat je mana terbaik... sbb smlm ms dia ckp dia kena dok bklg.. sy ckp... eh.. kan kakak dok kat tgh2.... rupanyer..pasal byk ckp"

rupa2nya.. 3org geng berckp dia tu sama2 sekolah kat ABIM sblh ptg..
tu yg kamcing n ckp xhenti2 tu....
al kesah.....haha

lepas abis borak aku mintak diri... 
sbb tujuan cuma nak bg tau cikgu pasal syafiqah akan bercuti ari isnin nnt...
hai la syafiqah.. mcm2 kamu ni...mmg buat mama tergelak je..
oh ye.. bila dah cikgu dia report kat aku pasal peel dia..
dia sudah malu n dok terkulat2 smabil gigit jari ok... 

7 comments:

~@mOi ~~ said...

hehe,,,cumil je syafiqah ni.. ikut saper pot petpotpet.. hehe
senang2x, mai la jenguk blog kta..http://lizam0i.blogspot.com/

lydzar said...

potpetpotpet je fiqah yer..

boleh jd gossip girl dah hehehe

eRiNsZ said...

baguih la gak syafiqah...berckap..
eisya ni ha... anguk, geleng... pyah jugak...
(tp kt rumah.... emmmmm)

Farra Dhelina said...

haha fikah..fikah..aunt baca pun tergelak..yg part rambut tak tahan tu...haha

Dilla Ady said...

biase la kan bebudak..tp fiqah ni mesti jenis aktif, bagus la..tak penyegan sgt orgnye..

NzA said...

org pompuankan suka gosip2...xgitu k.long fiqah!!!!hi.hi.hi...

mamalieyna said...

ekeke..fiqah kuat potpet eh...ikut sapalah tu..lalala..hehe..

Related Posts with Thumbnails