Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

pandai syafiqah buat lawak

smlm mlm....
dlm jam 8 mlm... dah kenyang2 lepas mkn mlm n solat magrib bagai..
aku pun tanya kat syafiqah
"kakak, ada keje sekolah tak?"
syafiqah: "ada!"

pastu aku pun masuk bilik...
dlm masa yg sama syafiqah gi amik beg skolah dia n mencari buku..
lepas 5 minit... hubby masuk bilik n ckp kat aku
hubby: "sayang...fiqah kata dia cr buku sekolah dia tp xjumpa"
aku: "laaaa....camne lak leh hilang"

pastu fiqah masuk bilik n ckp kat aku
fiqah: "mama... buku kakak hilang la.... kakak cari xjumpa pun"
aku: "kakak dah cari betul2 ke?" aku tanya balik
fiqah: "dah.. tp xjumpa pun" fiqah jawab sambil buat muka panik n risau...
aku pun tlg carikan..

pastu siap syafiqah bg arahan kat aku tau...
sabar jelah
fiqah: "mama.. cari elok2... tgk kat tiap2 buku tu......"
aku: "eh2.... xyah ajar mama... mama tau la....
lepas cari2... mmg xjumpa pun

pastu aku tanya fiqah lagi
aku: "betul ke kakak bw balik buku ni...??entah2 kakak tinggal kat skolah kot?"
       " xpun cikgu dah amik kot??"
fiqah: "tak.... td ada dalam beg....."

pastu tetiba fiqah tarik beg n bawk beg kat luar n terus tgk tv...mcm xde pape yg berlaku
aku mcm pelik... eh.. td sibuk cr buku.. tetiba dia keluar buat selamba je
pastu aku tanya: "abis camne buku xde ni?
dgn spontan dia jwb: "ha!!! baru kakak ingat... hari*... kakak xtulis pun.. kakak lukis2 je..." "jadi... hari* xde keje sekolah"

aku n hubby: berpandangan n tergelak... sabar jelah budak ni
buat lawak gonjeng dgn aku lak... penat aku selongkar beg dia

p/s: hari* - syafiqah sebut hari ni dgn sebutan hari je... jgn tak tau...hehe

7 comments:

mamalieyna said...

hikhik..kecik2 dh pandai wat lawak ye..ekeke..

Adyshariz said...

nak test mama dia tu kot..kihkihkih..sabar jelah kan

NzA said...

kelakar kak long nie..saja wat gempak cz nk buli mama n papa tu....

MrS. F!zA said...

ekekkeke..saja nak dera mama la tu..

Nadra Farissa said...

hehe... lawak la syafiqah ni... :D

Iela Fazielah said...

betul.. syafiqh mmg suka buat lawak.. kelakar sgt!

Farra Dhelina said...

fikah ni mmg pndai wat lawak btul hehe..

Related Posts with Thumbnails