Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Nasi bubur dan sup ayam...

hmm...
smlm balik keje ms jemput irfan...
tanya keadaan irfan...
dia nak mkn ke...
sedihnyer bila dgr cikgu irfan bg tau... IRFAN X MKN 1 HARI
alahai... sian irfan... mulut sakit...
air liur meleleh2....
tp susu dia nak minum... sib baik..

xpela...so... balik tu pelagi..
singgah kedai bl daun sup n kentang..
brg lain kat rmh ada...
sampai rmh terus tung tang2 kat dapur..
masak bubur nasi n sup ayam.
harap irfan nak mkn...
tp sblm tu...sejam b4 mkn..
letak dulu ubat Oral Aid kat ulser dia.
rupanyer ada 2 tempat..
1 lg kat dlm mulut sebelah kanan selain kat hujung lidah dia...
patutla xmoh mkn lansung...

jam 7.30 mlm...mkn time...
sejukkan bubur b4 tu siap letak kuah sup...
irfan mkn dgn penuh selera... 2 mangkuk lg tu skali hadap....
alhamdulillah....
tp 1 family mkn bubur jugak lah ye...
cuma utk kami ada tambahan ikan bilis goreng & sambal telur...


pg td....baki bubur nasi smlm ada 1/2 periuk lg, sup pun sama
smlm dah simpan dlm peti sejuk...
pg tadi bubur tu ditambah air & panaskan balik
dapat 1 bekas tau fu fa tu...
pastu masukkan dlm beg skolah irfan...
pg n tghari ni dpt la irfan mkn bubur lg kat sekolah
risau bila irfan xmkn...
bukan pe... bila dia lapar dia akan meragam je...
tension kita...
biar dia cukup mkn... dia leh main dgn baik n buat hal sendiri w/pun dia sakit..
betul tak...hehe..
itulah cerita harini

pinjam gambar kat google...

7 comments:

- dieyana - said...

kesian irfan... kita org dewasa pun kalau kena ulser sebiji, dh skit, tk leh nk makan, apatah lagi budak2, 2 biji pula tu... :-(

Iela Fazielah said...

-dieyana-: betul tu....

mummy_ayu said...

la siannya, Iris ari tu pun kena ulser sikit kat mulut, meragam..jgn cakap la..jenuh..nasib dah ok nie..

Iela, yg Upin Ipin kat muzium tu sampai 31 dis..9 pagi - 6 petang....

Dilla Ady said...

sian kan bile budak2 kena sakit mulut ni..acha kalu kena, susu pun tak nak minum..apatah lagi makan..sampai kurus kering jadinye..sedih tgk budak tak mau makan ni..

cepat sembuh ye irfan sayang..

Iela Fazielah said...

mummy_ayu: tq... insyaallah ahad ni leh pergi... nak jemput mak n abah ila... leh singgah muzium..

Iela Fazielah said...

dilla: acha kena lansung xmau mkn... lg susah ek.... irfan ni pun kena ikut selera br mau.... harini tgh pikir menu..ada kang kena masak bubur lg ni....huhu

Adyshariz said...

alahai..sama kes cam anak akak..ulser tu ada kat lidah/pipi/bibir..seharian takmo makan..susu pun minum pakai cawan..tadi bagi jugak makan bubur tu..paksa makan, kesian la..moga irfan cpt sihat

Related Posts with Thumbnails