Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

mangkuk Corelle ku pecah!!!!

sedih weh...
smlm blk keje...
dah la balik penat2.. blk lambat sbb ada kelas smlm...
skali msk pintu rmh irfan mengadu kata kakak syfqah dah pecahkan mangkuk aku...
masih buat tak tau sbb aku bajet tu mesti mangkuk hadiah jacob ke..
dlm ms yg sama tgk papa diaorg tgh gigih dok sapu sampah nak clearkan kaca2 yg pecah berderai...
aku x terus msk rmh tp keluar semula sbb tgk pokok bunga dah kecut terlupa nak siram dah 2 hari...
maklum le cuaca panas le katakan...

then lepas siap siram bunga masuk dlm rmh, hubby  dah siap kemas pinggan yg pecah
kata hubby... ada 2 bijik yg pecah..
satu mangkuk putih satu lg dia xtau apa..
sekali aku tgk dlm dustbin...
rasa nak nangis pun ada sbb yg pecah tu 
sebijik mangkuk corelle n sebijik lg penutup mangkuk caserolle corelle tu...

terus aku naik hangin...
tp hubby xbg aku marah2... sbb dia ckp xyah kepoh...
mangkuk tu bkn aku beli pun..
ye.. aku xbl..
 tp still sgt berharga sbb hadiah dr ibu mertua aku ms dia bersara 4thn lepas...
ingat nak bl murah ke?? 
mahal oooo.. mkn ratus2 tu... 
sedih sgt ni...
sampai nak amik gmbar kaca berkecai pun aku xsanggup...
retaknyer mangkuk kaca tu sama retak mcm hati aku tgk...
sedih tau...

ok ni rupa set corelle aku dulu...

ni mangkuk yang pecah tu... 
nama dia Serving Bowl (1l) 
harga search dlm internet RM65 sebijik...


set design Lilyville ...

yg satu lg tutup mangkuk caserolle yg no 2 sedang tu...

last pakai haritu masak sardin...
nyesal pulak lepas basuh aku xsimpan  dalam almari..
selalu...lepas pakai n basuh belah malam..
esok pagi aku akan susun semua pinggan mangkuk dalam almari semula..

xsalah aku pernah nampak kat Parkson jual spare part penutup caserolle corning ware ni...
entah bape puluh ntah harga...

tempat jatuh mmg tinggi la..
dari rak pinggan atas singki kan...
jatuh atas lantai mmg tinggi la..
tu yg jatuh berderai tu...

aku frust sbb mangkuk tu dah la ada 2 bijik je..
ruginyer dah pecah 1.. tinggal 1 je...
desing bunga lily ni dah la limited.. susah nak dpt dah...
aduhai.... 


5 comments:

syawalsimpsons said...

alahai sayangnya, tak pe, bukan rezeki akak kan

IdaShazana said...

ala, kesiannya. mesti hati pun ikut pecah

Nad MamaZN said...

Btul tu, takde rezki huhu...

msredcheesecake said...

takpela...janji kakak tak cedera ke hape ke? insyaAllah, nnti bule beli lagi

mummy_ayu said...

sayangnya..but dah pecah kan, takde rezeki la tu..ntah2 rezeki nak dapat yg baru.

Related Posts with Thumbnails