Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Menu Diet Atkins: Chicken or Beef Foldover Atkins

muaaaaaah... this menu aku mmg betul2 suka...
sbb sedap sgt! 
mcm mkn folfover kat Mc D tu ha..
x pun ibarat mcm mkn pita kebab....
jgn ingat bila kita Diet Atkins..
kita xleh mkn mknn lain mcm roti, pasta semua...
kita xleh pelbagaikan masakan...
kita boleh msk sama mcm mknan tu semua tau

ok.. menu simple lg senang:

Bahan2:

Kepingan Isi ayam / daging / daging cincang/ayam cincang Ramlee (ikut suka mana nak masak)
sehiris Lada benggala hijau/merah (aku pakai dedua) -potong dadu
Cendawan butang beberapa ketul
1/2 biji bawang merah potong dadu
2 ulas bawang puith potong dadu
garam secukup rasa
lada hitam sesuka hati
2 biji telur - dipukul
mayonis 
sekeping cheese



Cara masak:

1. Memula, telur yg dipukul di goreng dadar...letak sikit butter kasi bau roti sikit
dah masak asingkan ke tepi letak dlm pinggan
2. Tumis bawang smapai naik bau, masukkan ayam/daging tumis lagi...
then masukkan semua sayur-sayuran & cendawan... masak lagi...taburkan lada hitam & garam..
siap!

ok...dah siap msk ayam/daging, taburkan atas telur dadar tadi.. leh letak mayonis . kalau suka leh letak kepingan chesse atas isi daging/ayam yg panas2 tu...

kemudian lipat telur dadar mcm foldover...
dah siap...!!


hmmmmm enaknyer mkn panas2...


masa hidangan.. 10 minit!
selamat mencuba...

5 comments:

Fizah said...

nmpk sedap (sy peminat telur) dan nmpk spt bukan menu diet...klu tak mkn nasi baru kira diet..iya dop? ;)

Iela Fazielah said...

iye.... tp utk atkins ni... bkn sekadar xmkn nasi je... semua jenis pasta, roti, kena stop mkn... air pun cuma minum air kosong je.... kek, kuih muih semua tu pun xleh mkn.. kekacang pun x boleh.. Fizah leh rujuk senarai mknn yg boleh dan xboleh mkn dlm diet atkins

msredcheesecake said...

Cam sedap je.... Tapi kalau letak mayo n cheese kira diet ke?

mamaarifakeem said...

Lazatnyaaa nampak... menu diet gini, tak terasa mcm berdiet,.best laa... :-)

syawalsimpsons said...

adoi telan air liur la kakak...

Related Posts with Thumbnails