Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

new item... bling2... jgn budak berdua ni tarik udahle...

ari sabtu.... balik dr alamanda soping barang dapur kat care4...
lama xgi alamanda ni semenjak giant seri kembangan dah bukak depan rmh
dah 3bln xjejak la,......
ok.. mcm biasa.. bila dah gi alamanda..
mesti wajib naik bendalah ni...
skrg irfan mmg dah pandai..
dr dok kat stroller boleh turun stroller n naik sendiri kat menan ni
ni aksi mereka berdua...


tpkan.... bukan kisah ni yg aku nak cite..

cerita yg betulnyer...
lepas balik dr alamanda,...
daku pun memujuk2 la en. hubby ni bwk daku jln2 gi kedai perabot..
plan spatutnyer aku gi bengkel besi abg zali utk compomkan design pagar..
skali.. pikir punyer pikir... pagar tu KIV dulu lah...
sayang duit pulak nak spend 3K bodo2 kat pagar kan...

so... en hubby pun drive la ke puchong...
byr tol rm1.60 kat plaza tol puchong selatan..
jln depan sikit dr tol tu ada kedai perabot baru bukak kat situ...
besarrrrrr punyer!!!
red apple ada, baagus curtain pun ada... geetha ada..
mcm2 la... so... aku pun round2 la kat situ..

masuk kat baagus curtain...
wah.. tgh sale ok! CNY sale kot.. xpun sempena pembukaan baru...
boleh kata semua 1/2 price la...
aku dah lama aim nak bl sesuatu utk jd pengadang jln dpn pintu rmh
nak pasang divider mahal giler la pulak..
so... nak ganti dgn ape ek???
TIRAI yg rambu ramba tu pun ok gak... apa nama dia ek.. string cuirtain kan
xpun cristal beads or beads biasa pun ok gak...
so.. jln punyer jln2... round punyer round
akhirnyer... aku jumpa sesuatu yg menarik perhatian ku...

discus ngan hubby...
gaduh2 manja kat situ kejap...
pilih tu.. letak ni.. xjadi.. amik design ni pulak...
last2..
lepas bayar..n bawah balik....
mlm tu... sambil dok atas kerusi n dok gayakan bendalah tu...
siap suruh syafiqah amik gmabar...
inilah bendalahnyer...

korang nampak tak???
biar aku zoom sikit ye..
penat aku pegang ni tau...
sib baik la syafiqah leh harap...
ni baru test2 nak gantung kat mana nnt..
so... esoknyer... (smalam pg le)
aku call org yg buat plaster ceiling aku dulu tu suruh dtg n gantung bendalah ni
termasuk betulkan railing langsir aku....
aku nak gantung sesaje mmg xpandai..
sbb beads ni... wlau nampak sempoi cenggini..
berat woooo.. kat 4kg ada kot!

so.. lepas siap...
inilah kedudukan deko item yg baru aku beli ni diletakkan...
korang tgk kat sebelah beads curtain ni kat plaster siling tu..
siap tebuk tau.. pasang kayu bagai.. kasi cengkam lebih sikit..
kalau tak.. leh tanggal nnt..
kena pulak kalau budak berdua tu tarik...

emm.. korang mesti dok pikir..
leh ke aku tahan budak berdua tu dr usik beads tu..
so far utk sehari smlm dia org ada gak berani nak posing2 kat situ..
tp aku dah pesan.. sape usik... mama tepuk tgn dia..
dlm hati risau gak..
tp harap2 ok le...
kata nak cantik punyer pasal kan...
hehehe.. sekianlah kisahnyer

18 comments:

MrS. F!zA said...

cantik!!hrp2 anak2 tk main tarik2 la..ouh duk seri kmbgn ye..sllu gak ke jusco kalo jmpa msti sy tak cam akak..

Iela Fazielah said...

MrS. Fiza: aah.. dok area situ je... akak pun rs mungkin xcam fiza gak.. ahaha.. sbb selalu gi jln menonong je jln straight.. org kiri kanan pun xperasan

SyaNa said...

cun la wey jurai2 ko tu
tp mcm risau jek budak tarik kan
mau meraung

lydzar said...

kompom kitorang takleh nk pasang benda ni kt rumah..sedangkan langsir kain yg tak berapa menarik tu pon jd port menan dorang, apatah lagi kalau ada beads/string cun melecun mcm ni..kompom jd port utama tempat dorang lepak sambil tarik satu2 tali tu...uishhh

Iela Fazielah said...

syana: ko risau diaorg tarik..aku lg risau.. tp pasrah... harap2 diaorg dgr cakap

Iela Fazielah said...

lydzar: entah la.. akak harap diaorg xtarik.. tp mmg ada lalu2 kat beads tu... sambil pegang2... tp bila mama diaorg yg garang ni menjerit.. terus kelam kabut lari...

Farra Dhelina said...

ctk! mmg pndai lah kak ila ni hias rumah..not bad jugak ye taste akk..ade kelasss ;)

Dilla Ady said...

beads camni mmg la cantik, tp bebudak suke sgt tarik2 pastu masuk mulut..akak kena hati-hati sket terutama ngan irfan..kang tercekik beads pulak die..huhuhu

Iela Fazielah said...

farra: pandai gitu2 je la.. tiru megazine le katakan.. haha

Iela Fazielah said...

betulla dilla.. akak lupa bab masuk mulut ni.. kena lebih berhati2 ni

mamalieyna said...

cantikkk! menarikkk! kreatif..hehe..

insyaallah anak2 ok je tu, kt rumah eina, gntung siput2 tu, arif takde lak usik2 sampai skrg ni..good boy..hehe..

NzA said...

Cantik la......
hepinya budak berdua tu naik school bus yg comel tu....hi.....

Iela Fazielah said...

mamalieyna: iyeke... bagus dak arif.. hopefully budak berdua tu mcm arif gak... so far dah 2 hari xusik pun

Iela Fazielah said...

kak nza: bdk berdua tu mmg sgt teruja naik bas tu.. pantang nampak.. mesti nak naik

MamaYatie said...

saya pun ada beli camni..tapi jenis pendek sket..takut budak2 tarik..cantik tu!

Iela Fazielah said...

MamaYatie: o yeke.. ada yg jenis pendek punyer jugak ek

sumysya said...

cantik btulla deco rumah wak ni...

Iela Fazielah said...

tq sumysya: biasa2 je

Related Posts with Thumbnails