Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

goodbye Mr. Ford!

sapelah mr ford yg ku maksudkan itu ye...
mr.ford.. byk berjasa pada ku dan kami sekeluarga..

sejarah kehadiran Mr. Ford dalm hidupku

daku berkenalan dgn mr. Ford pd thn 2003...
seawal ku mendapat lesen...
daku dibenarkan membawa Mr. Ford oleh bakal bapa mertua ku..
sgt baik bapa mertua ku...
daku lah yg tolong menjagakan Mr. Ford sepanjang family bakal mertua ku dulu di Sabah...
Mr. Ford lah ku kerjakan setiap hari berselang seli dgn Mr. Honda...

bila aku berkahwin je dgn Mr. Hubby...
Mr. Ford diberikan sbg hadiah kepada Mr. Hubby...
kami bawa ke hulu ke hilir....kenderaan tunggangan kami diawal perkahwinan kami
sehinggalah awal tahun 2006.. Mr. Ford dihantikan dgn Mrs. Wira....

tapi jasa Mr. Ford tidak dilupakan...
dia masih digunakan sbg 2nd car bg kami berdua bila hubby perlu membawa Mr. Wira outstation..
aku sayang sama Mr. Ford...

masih ku ingat kali terakhir kami menggunakan Mr. Ford adalah pada hari kelahiran si kembar Iman..
1 Mei 2009... Mr. Ford dibawa ke hospital putrajaya...
selepas itu dia duduk terperap di parkir hampir 5 bulan...
kemudian.. ku bw dia skali utk gi keje sbb Mrs. Wira digunakan oleh En. Hubby..
Bulan Disember 2009.. tiba pulak ahli keluarga baru kami Mr. Kancil...
terus Mr. Ford dilupakan terus....

ari Jumaat lepas... sah Mr. Ford sudah jatuh ketangan Mr. Chin seorg mekanik yg membeli kereta2 buruk utk dijadikan brg spare part.... kami sedih nak lepaskan... tp..
apakan daya.. nak renew roadtax pun xleh sbb dah 1thn > Mr. Ford xjln dan keadaan dia sudah sgt usang

kepada Mr. Ford Laser 1.6 (1989)... kami amat terhutang budi pada mu...
jasa mu membawa kami ke sana ke mari amatlah kami hargai...sungguh besar pengorbanan mu utk keluarga kami
budimu kepada keluarga Musbahudin (bapa mertuaku) juga amatlah besar...
aku... xdpt nak ucapkan lebih.. aku sgt sedih...
sedih sgt2... !!!
bye..bye.. Mr Ford!


gambar2 terakhir kereta Ford Laser ku

CAD 564 yg bayak berjasa...
bontot dia kemek aku yg buat..
kena langgar 2 minggu sebelum kelahiran syafiqah..

bye Ford...
badan mu rosak sbb ditinggalkan berpanas & berhujan...

4 comments:

lydzar said...

wah mcm2 kereta dh kak ilah bawak eh..takper la, yg usang tinggal kenangan..

Iela Fazielah said...

itu le pasal lydzar... tp yg akak bw tu semua kete org je...

nza said...

bertuahnya badan dpt FIL n MIL camtu....jeles ni...

Iela Fazielah said...

kak nza: alhamdulillah... org ada rezki lebih... dr xpakai... dia bg le kat anak menantu kak.. kami ni tumpang kesenangan ibu bapa je...

Related Posts with Thumbnails