Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Kuih raya

korang... amacam ??? byk x beli kuih raya??
aku mcm thn2 b4... suka beli n mkn sendiri kuih raya...
ada juga bl n bagi kat mak n mak mertua..
tahun ni aku rasa kuih raya xmeriah sgt...
hubby pun xbl kuih sbb dah tukar tempat kerja
cuma kuih wajib aku order adalah tart nenas..
tiap2 tahun tart nenas je beratus2 aku order...
dan tiap2 tahun aku rasa budget kuih raya je leh mencecah RM 200 - 300..
hehe..
meh tgk ape kuih raya yg aku br je dpt ni


tgk tart nenas tu...
baru ada 150 biji
kat ibu mertua ku ada lagi ku order dgn Almond London
Almond London juga my peberet..
lom dpt lg tu... Almond landon mmg beli kat ibu je.. sbb mmg sedap
aku rasa aku ada order lg tart nenas tu...
pun lom dpt lagi... asyik2 order2... xtau dah bape byk aku order
suka giler kat tart nenas!!
 ptg ni nak amik jeruk lak.. td pg dah order kat kilang kacang n jeruk
nnt nak gi bl kepek lak kat dengkel kot.. ikut papa la kalau jd..

oh ye...
aku ada byk smpul duit raya..
suka aku simpan n tgk..
kata hubby... sampul byk tp bukan nyer nak bg duit raya byk2 pun kat org
ahaks!!!
tp yg pasti... anak2 kakak opis seblh menyebelah ku kena bg...
termasuk cucu2 misi2 yg baik2 kat aku ni..
hehehe
ni smpul raya yg telah berjaya ku kumpulkan

xsabar nak beraya weh!!!!!

notakaki: esok cuti... selamat bercuti n membeli-belah disaat2 terakhir...
yg dah cuti tu jalan bebaik ye...
ai.. cuti lambat lg... ari khamis br cuti... so.. jumpa next isnin dgn citer2 bercuti.. ekeke...
my plan.. sok pg gi servis kete...ptg buka puasa dgn lin kat bangi
ahad xtau buat pe lg tp ptg buka puasa di rmh uda di bndr mahkota cheras...

10 comments:

Fieza79 said...

kuih raya jarang beli buat la 2 3 jenis sbb boleh dpt jumlha yg byk boleh mkn puas2...hehe

Farra Dhelina said...

hehe kt pya semua kuih tunjuk kak! nan ado buat..sgt2 pemalas nya lah sy ni..ekekeke

lydzar said...

banyak nye beli kuih raya!

meriah!

Iela Fazielah said...

fieza79: bagus akak ni.. ikut hati ila, mmg nak buat..tp ovennyer xbeli2 lg.. tp tat ila mmg tak tau buat..

Iela Fazielah said...

farra:ala biasalah farra.. akak lg pemalas.. cite lbh.. oven pun xbeli lagi.. ahaks!

Iela Fazielah said...

lydzar: meriah oo kuih raya ku.. pastu mkn puas2!

MamaYatie said...

saya pun hantu tart nenas..hihi..tp thn ni beli 2 balang jer..

meh la singgah baca tips sblm balik kg

Iela Fazielah said...

MamaYatie: bestkan kuih tart!!! suka bangat!!!

nza said...

anak2 akak pn suka sgt dgn almond london n tart nenas tu....akak lak suka kek lapis......
Kt rumah nie kena sedia byk2 cz nnti kena serang dgn ank2 murid bila abis cuti raya nnti..hi...

Iela Fazielah said...

KAK NZA: akak mmg kena bl kuih byk.. xpun masak byk2.. dah nama pun cikgu.. duit raya pun kena spare jugak lah ye...

Related Posts with Thumbnails