Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

kad ucapan budak darjah satu utk mama....

oh my big girl...
dah beso...dah pandai... siap tulis surat ala2 kad ucapan utk mama...
cuma ayat agak tonggang terbalik n ejaan ada yg byk salah..
mama xkisah kakak syafiqah..
yg penting niat kakak tu nak bg mama surat or kad...
mama rasa bahagia sgt...

eceli smlm kan bwk syfqah gi follow up kat h.serdang...
balik jam 3.30 ptg gak la...
tp aku nak cpt masuk opis sbb gi hosp. dah lebih 4 jam 
sbb ikut GO, kalau lebih 4 jam kena cuti...
tp sbb aku ada keje kena buat lepas jam 5ptg...arahan kena keje lebih masa
aku dtg keje gak ke opis ni
then terpaksa bwk syfqah skali dok opis sbb xdann nak hantar blk nursery...
nak jd citer...
sbb byk sgt masa xtau nak buat pe...
si kakak syfqah mintak kertas xguna nak tulis sesuatu katanyer,,
siap mintak suruh tunjuk cara nak buat envelope...
layankan...
hasilnyer....

inilah surat utk mama & keluarga..katanyer

ops..warning.. buka di rumah katanyer lagi...
pg td ms siapkan beg jam 6pg baru bukak surat ni....

hok alah...dlm sampul surat ada 1 sampul surat lagi...
kelakar la kakak ni

dan inilah kad ucapanyer...

mama konpius kejap: ni surat utk mama ke..utk diri kakak sendiri ni...???hmmm
wat ever la kakak...


kesimpulan:
kakak kena byk membaca lagi utk improvekan kakak punyer pebendaharaan kata...
cth terhebat - terhabat
rindu - rendu
birhday - birdbay
hadiah - hadiyah

thats y BM kakak dpt B....
then tulisan...masyaallah...kena byk buat latihan ni... 
ayam pun cantik tulisannyer...hahaha

mama sayang kakak! tq kakak!


5 comments:

msredcheesecake said...

romantiknya syafiqah....sweet je...

Iela Fazielah said...

itulah... nak memahamkan ayat dia punyerlah susah... sbb dia selalu lupa nak letak noktah...

adeQ said...

Comel.. sllu dapat surat macam ni mase praktikal kat sekolah ari tu.. adoi.. mmg kne study betul2 x phmkan ape yang nak disampaikan bebudak ni...

Lynn Hamzah said...

bestnyer...luahan dari hati yang ikhlas...

adianiez AIDA said...

so suweeeet !

Related Posts with Thumbnails