Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

scalling gigi syafiqah

smlm.... syfqah jumpa doktor gigi...
buat scalling...
setahun sekali...mesti kena scalling...
so far xle teruk gigi syfqah...
lubang semua takde...
cuma ada mild2 sikit kerak2 tu..
ni kes berus gigi xbersih la tu....
tp doktor dok pujilah gigi syfqah...
katanyer cantik...tersusun....
cuma ada 2 batang gigi taring dah goyang..
nak tumbuh gigi kekal la tu...
tp doktor xcabut... kata doktor biar gugur sendiri gigi tu...

skrg sejak untie syfiqah - untie Yuyun (adik mama no.6) keje ngan PKU jugak bahagian Dental...
kalau dtb rmh mesti suruh tunjuk gigi..
hamboi... mentang2 awak assist doktor gigi...
mesti nak cek gigi org....

ok..layan gamabr je lah ye..

memula kumur2 dulu

posing dulu...
tu untie yuyun la tu.... dgn Dr. Joice

operasi scalling

kejap je scalling gigi ni...
lepas ni jadi rutin tahunan utk syfqah...
daa... 

kos??? RM0...eceli RM30 je.. tp dpt claim balik..jadinyer.. free la...
kelebihan staf UPM, satu family setahun UPM cover kos dental RM500...
untung kan??? dah ada kena la guna... hihi... daa


7 comments:

msredcheesecake said...

syafiqa tak takut ke? sy yg da tua ni takut...hhheee...ngilu...

Iela Fazielah said...

tak takut pun dia sbb since umor 4 thn dia dah buat scaling.. tp mmg ngilu la

mama lieyna said...

Releks habis syafiqah, good girl lah :-)

adianiez AIDA said...

since 4tahun da buat scalling?
very good la ilah...
aida pun mcm nak start scalling kan gigi anak2 la...

syawalsimpsons said...

RM0 murah sangat2 kakak...kikikikiki....best la..sy pon nak jugak buat scalling ni

eynda said...

Free je?? bestnyer :-)

Iela Fazielah said...

hanya utk staf PKU...tau./..org awam dtg ke PKU UPM scalling murah je tau...RM70 xsalah...cuba gi private.... mahal ooo ratus2....

Related Posts with Thumbnails