Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

hasil tangkapan laki ku!!!!

citer pasal hubby ku... xpernah aku citer kan.. ni nak citer.. kalau nak tau.. dia skrg ada 1 hobi baru... hobi baru dia ni memula mmg aku xsuka la.. aku benci sgt n mmg aku xbglah dia nak join... tp kan.. dah nama lelaki.. kalau dia suka.. kita larang pun dia buat jugak..!!!

nak tau pe dia????

jawapannyer adalah MEMANCING!!!!
aku pun xtau nape aku xsuka dia join hobi ni.. tp pada ku.. aku risau lg kuarang ms dia spend dgn aku anak beranak n pd ku juga hobi dia ni mkn belanja besor...

1st time dia gi memancing aritu dia pergi curi2... cuti tp cakap dok rumah.... aku lak kena tipu hidup2 dgn dia... skali aku blk keje dlm esbok ada 2 ekor ikan siakap besor lengan... nak marah xleh.. dah buat... tp aku nangis gak la sbb kena tipu.. malu aku sbb aku siap mintak dia mop lantai aritu sbb dia ckp dia dok rmh... rupanya ms aku call mintak dia mop lantai tu dia tgk dok memancing.... cis!!!

laaa ni.. aku dah xmarah lg.. sbb bak kata kakak2 opis aku.. biarlah...
dari dia pegi tempat bukan2... pastu aku tgk dia gembira.. jd aku biarkan...

berbalik pd kisah hasil tangkapan tu.... dia pegi memancing smlm kat port klang dgn 5 org kwn dia.. sume tu cuti lah.. sbb diaorg xmoh gi mancing ari minggu sbb nak main badminton.. lantak pi lah... 

nak jdkan cerita.. tghari smlam dia sudah call aku bg tau hasil tangkapan pertama dia ... ikan MERAH!! adalah dlm 2kg >... aku tumpang gembira n bg galakan ... kul 2 > ptg tu dia msg lak sbb dpt hasil tangkapan ke2.... ikan BAWAL dlm 1kg > berat dia... 

wah.. gembira betul dia.. aku siap reply msg dia tulis "wah merish kita makan ikan BULAN ni..." hehehe xmain minggu yee.. tp bulan tau!! sbbnyer pertama aku mmg xghajin memasak.. kedua.. ikan besor.. xkanla mkn skali dah habiskan...heheh

so... meh tgk hasil tangkapan yg hubby bw balik ye...


ikan merah... penuh sink


ikan bawal pulak... hampir sama besor dgn ikan merah

mlm tu... kami bertukang memotong ikan2 tu... maklumle besor sgt.... peti sejuk kecik...
ikan besor.. kalau xpotong xmuat masuk lak.. hehehe

sekian
                         

8 comments:

nza said...

xpelh iela, asalkan dia xwat bnde yg menyakitkn hati kita.....bagi jerrr sokongan...ha, tu kn dpt gak hasilnya....fresh lg.

Ieja said...

nasib la hubby ieja ni tak suka memancing...tapi setakak ari ni la..kedepan tak tau lakan...apa pun best gak kalau hubby kita suka mmancing..leh makan ikan segar2....

Iela Fazielah said...

kak nza: betul tu.... ila cuba think +ve ..... asalkn dia gembira ila suka.... lg pun bkn lama tu... nnt dah boring dia berhenti lah tu... ila jaminnyer... hehe

Iela Fazielah said...

ieja: bagus tu ieja... tpkan ikan segar2 pun kalau xtau masak xde makna yer.. akak bukan geti masak pun.. kang ada bwk gi kedai tomyam suruh diaorg msk je.. hehehe.. dah la ikan besar gabak..

lydzar said...

kak ila, last week ada gak din tetiba sebut nk buat hobi baru iaitu memancing. kena gelak jer dek saya, sbb dia tu tak makan ikan. ape kes org tak makan ikan nk memancing..buang masa je kata saya

Iela Fazielah said...

jgn lydzar.. tu kwn baik dia deq wan dah jd otai pancing tau... nnt lama2 mesti dia terjebak jugak tu... bkn utk mkn pun.. utk suka2 je.. mcm laki akak gak la.. ikan merah tu bkn dia mkn pun..

lydzar said...

ooo ye ke dekwan dh jadi kaki pancing. patut la dia dok hint2 nk join memancing. ada geng mengajak la tu.. ciss sungguh. tidak pula dia berterus terang dgn saya.

Iela Fazielah said...

cuba lydzar tgk kat fb deq wan... wife dia si izza pun sungguh baik memberi galakan.... hehehe

Related Posts with Thumbnails