Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

aku sedang berdiet sekarng....

ok... nak bg tau.. statusku sekrg sedang berdiet...
hari ni dah masuk hari ke 3 aku berpuasa dr mkn nasi dan xmkn malam
(tp sbenarnyer smlm aku balun gak nasi lemak ms lunch sbb kaki den lomah sobab diet mendadak)

Nape ek aku tetiba je kata n berazam nak diet ni?? er sbenarnyer dah lama aku ckp nak diet.. tp xbuat-buat je.. godaan byk sgt...!!! kena pulak dah tau ada kursus ... lg lah xleh dietkan... mkn kat hotel lg.. rugi oooo... tp kini dah xde lg.... aku kena betul2 berazam utk menurunkan berat badan..

kisah sbenarnyer cenggini.... bln lepas hubby belikan aku 4 pasang kain utk ditempah buat bj kurung utk gi opis termasuk baju raya dan aku lak telah menghantarnyer ke Butik Moon (aku br je bermesra2 dgn butik Moon ni sbb jhtn yg kemas n selesa n sesuai dgn taste aku)...
nak jadikan cerita...
aku gunakan ukuran bj yg baru je aku tempah bln 2 hari tu..
kira barulah kan..
aku buat baju kurung riau...
hari Ahad aritu (30.5.2010) kak Maria Butik Moon tu tipon kata baju dah siap...

aku pun gi amik 2 helai yg dah siap...
balik rumah aku test..
skali KETAT daaaa kat tang dada...
eh apsal lak??
hubby tanya.. "awak xukur dulu ke kat bdn b4 hantar?"
dan aku jwb
" ini ukuran bj warna unggu yg baru je sy tempah bulan 2 aritu, xkan dah xmuat kot?"
pastu aku gi amik baju unggu tu acukan saiznyer dgn bj yg br tempah tu..
 eh.. samalah...
apsal xmuat pulak ni? fikir ku...

pastu aku teringat....!!
ye lah.. bln 5 je bape byk kursus n dinner aku pegi....
 dah la br pas balik dr JB mkn xhingat punyer...
berat sudah naik mendadak la....
biasalahkan.. bila naik je berat tempat pertama akan sempit adalah kat area breast!!! hahaha... xleh jadi nih.. aku kena diet ni!!

hubby ckp gi la antar balik baju utk outer tp aku xmoh.. sbbnyer... kalau aku outer kasi besar bermakna aku akan berpotensi utk lg besarkan badan ku.. baik aku diet n kemudian pakai bj tu.. itu bermakna aku tau bdanku xkan mengmbang n kembang lagi.. ye tak??

teringat kata kakak kat opis ku ni ... dia kata:
1. kalau kita outer baju sbb kita rasa bj tu sempit sbb salah jahit sbenarnyer kita xsedar badan kita makin membesar..
2. org yg selalu pakai jubah pun xsedar yg badan dia makin lama makin besar sbb jubah tu besar.. kalau badan kita makin membesarpun kita xperasan..
3. pastu dia juga pesan.. mcm cincin kawin ke.. jgn sesekali cuba besarkan sbb dah tak muat.. kalau x.. kita xtau kita dulu sebesar mana.. ye tak???

hehehe.. so nmpaknyer aku kena betul2 diet ni..
lg pun mmg terasa badan berat n sume bj n jeans pun rasa dah padat sgt..
paling xleh tahan dan 2 org dah tegur kata ingatkan aku ni pregnent sbb perutku manyak muncit oooo... panas telinga.... hohoho...
oleh itu.. aku mesti diet supaya nnt 11hb ni nak gi bandung badan rasa ringan n 1 lg masa tangkap gmbar mestilah gmbar lawakan sbb kita dah kurus!!!!
hehehe.. targetku diet utk bln pertmaa ni turun 8kg... boleh ka??
YAKIN BOLEH!!!!!! yesss!!!
(target biar byk2 kan.. xcapai xpe.. boleh cuba lgi kan???)

ni gambar masa awal bln 2 aritu.. n baju unggu baru yg aku maksudkan


sila lehat gmbar ku sekarg.. byk beza kan.... huahuahuaaa

8 comments:

Farra Dhelina said...

selamt berdiet! :)

Iela Fazielah said...

tq farah... !!!wish me luck!!

Adyshariz said...

la iela..samela masalah ko ngan aku..ni pon adela turun 3.5 kg..dlm bulan lepas.. sian baju yg lain..abis camno selera tgh sihat..bila org tegur..br la tersedar baju den dh tak muat..apepon..gud luck iela..moga2 kurus banyak..

lydzar said...

chayo2 kak ila! kena kuat semangat tu..tp jgn sekat sgt makan, sbb irfan kan breastfeed lagi..

kurangkan kuantiti jer kot :P

Iela Fazielah said...

adyshariz: tulah pasal.. selera kita ni besar sgt la... hehehe.... hopefully berjaya... so far dah nmpak kemajuan.. harini dah leh pakai dah bj tu.... *winkk*... dah trn 1.5kg utk 4 hari

Iela Fazielah said...

lydzar: tq.. tq... akak mkn kurang n cuba skip nasi.. tp yg lain akak mkn.. cuba think '+ve" 2 myself anggap mcm bulan posa.. hehehe cuma posa xleh minum air kan.. yg ni boleh minum air.. hehehe

nza said...

selamat brdiet....gud luck...

Iela Fazielah said...

tq kak.. amin,...mudah2an berjaya

Related Posts with Thumbnails