Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

demand nyer semakin tinggi...

demand si anak teruna ku dah makin memuncak....
pg td mcm biasa aku bg dia susu dlm botol avent kecik yg 4oz tu...
 aku buat penuh
abis je minum sebotol tu dia nangis2 lg...

sbenarnyer dah 2 - 3 hari aku tgk pattern dia minum mcm tu
lepas minum dah kering kontang botol tu dia cuba sedut lg...
bila xdpt dia nangis...
soo aku tau.. dia mmg nak minum dgn amaun yg lagi byk...
aku dah prepare botol dia yg besar yg 8oz tu...
masih belum pakai lg botol tu... dulu aku bl set starter set utk dia
  
so hari ni aku bekal kan dia ke taska
2 botol EBM aku 5 & 6oz setiap satu
pastu 2 bekas susu FM utk dia minum kat nursery nnt...
siap pesan kat cikgu.. irfan dah pakai botol baru yg besar yg 8oz tu..
siap handle lg tuh


cikgu kena buat susu irfan 5@ 6 oz...

mlm2 pun irfan merengek2 jugak..
asyik nak tergantung kat nenen mama je
nenen mama still xsembuh lg... masih crack....  sakit sgt2..
dah seminggu nih....
 baru nak pulih...
adik irfan hisap balik terus lelas balik luka tu... berdarah2...
kesian pun ada tgk irfan bila mlm smlm mmg aku xdpt nak bg dia hisap
dia mengamuk2 sepanjang mlm
aku bg dia air dlm botol mmg dia xmoh...
last2 tertido jugak bila papa peluk dia n tido kat dada papa

sory ek sayang... mama mmg tgh sakit ni...
hopefully ari ni irfan xnangis2 lg sbb irfan dah dpt minum byk...
cuma mama kena kuat lg mengepam kalau nak bg irfan minum susu mama byk2...
w/pun dah campur dgn FM.. tp mama akan tetap bg EBM mama selagi ada...

8 comments:

lydzar said...

wahh..semangatnya irfan minum.
dia dh makin besar kan kak..tak terkejar pulak nak pam kalau jenis minum byk2 mcm ni..

Iela Fazielah said...

ha.. tau pun.. mmg kena top up dgn susu FM... irfan dah kuat minum.. kuat mkn.. kuat main. sume kuat... nak pengsan dibuatnyer

Farra Dhelina said...

ank laki mmg kuat menyusu kan kak..gigih sgt2..berbeza dgn ank pmpn.

nza said...

bagus la irfan nie..ckit lagi mkn cubby n bmbam la irfan....

mmg sakit n perit la kalu puting pecah2 camtu..kak nza la tetiba rasa ngilu..hu.hu.hu...

Iela Fazielah said...

farra..mmg budak lelaki paten menyusu dia agak lain n sgt rakus sikit berbanding baby girl

Iela Fazielah said...

kak nza: mmg dia skrg makin bambam... hehehe tp kuat mkn budak ni

FAIZA AMIR 2001 said...

Mama pergi klinik mintak cream, disamping itu nanti doc akan bg antibiotik. Cepat sembuh...(pengalaman kak mieja dulu crack yg bernanah tu taou..tahap terukk lukanya)

Iela Fazielah said...

faiza Amir: tq atas saranan suruh jmpa doc... doc dah bg antibiotik... yg bernanah tu dah xde... tp still crack lg.. skrg tgh letak cream pulak

Related Posts with Thumbnails