Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

macam2 yg terjadi minggu ni...

apa kes... minggu ni mcm2 yg berlaku... dari kes pump rosak...
kes antar tempah baju termahal...
hari ni lak... pepagi td nak gi opis, tgk2 tayar kete ku pulak pancit!!!



sib baik xde pape... just nat masuk angin tu je dah loose... angin kuar ikut situ.... xtau le kot ada org nak naya aku kan.. hehehe.. kali ni tayar belakang sebelah kiri pulak..

last2 td samapai opis jam 10 pg... sbbnyer, tunggu kedai repair tayar bukak jam 9 pagi...siap balik rmh dulu lg tuh..sapu sampah bagai....hehe

oh ye.. kisah baju raya yg tertempah mahal tu... kisah nyer camni... bukan daku sesaje nak tempah mahal2... serius.. xde peruntukan utk tempah baju smapai rm300 ye... dapat beli kasut clarks syafiqah n irfan sorang  satu tu.. mmg rugi sgt2...

kalau nak tau.. aku antar kat butik yg aku cite kat n3 lepas ni...
and serius aku tak tau dia amik upah bj anak sama harga dgn baju dewasa...
kalau nak tau, upah sehelai bj kurung riau dewasa RM55...
so bila aku buat bj lining upah kena ganda jd 2 sebb tailor kena jahit bj 2 kali..
aku xkisah la utk bj aku..
 skali bila butik tu call bg tau bj dah siap kena byr smapai RM320 tu.. aku mmg peliks sgt... sbb aku ingat bj syafiqah budak 4 thn mungkin sparuh harga je...

so ms amik baju aku tanya berapa harga sepasang bj syafiqah..
dia ckp.. sepasang RM50!!!!
tak ke terkejut berok aku!!! tp aku buat muka steady lg lah...
aku tanya reason... dia ckp... "pekerja2 akak dah ukur masa yg diaorg amik utk menyiapkan sehelai bj budak.... sama mcm buat bj dewasa!!" 
aku malas lah nak berbalah... tp aku rs mcm x logik je.. korang rasa camne???
pastu dia ckp lg... "tu pasallah kami xmau amik bj budak ni..." siot betol!!!
nape aritu xbg tau aku awal2 ko xnak amik bj budak....
geram je aku!!

tp kan... aku malas nak cite byk.. sbb aku suka dgn jahitan butik ni..
kemas n selesa dgn tubuh aku...
bukan senang nak dpt tailor yg serasi dgn badan kita ni.... kan..kan..kan...
tailor yg selalu jahit bj aku dulu ms kecik2 dulu dah tua dah.. mata dia dah rabun...
dah kat 5 thn tau aku dok tukar2 tailor mencari yg sesuai dgn aku..

so... itulah kisahnyer... bila kena byr mahal sgt... lari dr budget aku..
 terpaksalah aku mintak tlg en. hubby tlg byr separuh..
w/pun kenyataannyer dia membebel giler2 kat aku..
aku wat pekak telinga je.. alasan: raya setahun skali... hahahaa

la ni sedang berkira2 nak jahit manik kat baju tu..
rasa kosong pulak n xnampak naik baju tu.. mau kasi bling2 sikit..hahaha
bior sesuai dgn harga nyer.. ye tak???hahaha

tp tulah.. tension pun ada..
mcm2 yg berlaku bulan ni lah...
ada lg 2 minggu nak abiskan bln julai ni...
hohohoh

6 comments:

Farra Dhelina said...

mak aii mahal nyaa!! saba je lahh

~ sall~ said...

Tu butik cekek duit namanye. Sian awak. Takpe la, mungkin ada hikmahnye. Allah kan maha mengetahui segala2nye kan. Sabar ye.

Iela Fazielah said...

farrah.. mmg mahal ok... tp redha jelah...

Iela Fazielah said...

kak sall: tulah.. semua org ckp mcm tu... tp org kat opis ila mmg byk tempah baju dgn butik ni... cuma xsangka lah pulak smapai bj budak pun nak cas mahal2....

Adyshariz said...

mmg btui tu ilah, macam x logic baju budak 50 hinggit..takpelah ilah, next time tanya harga dulu..mcm aisha beli siap jer..

Iela Fazielah said...

adysahriz: tu lah pasal.. camne aritu leh tak tanya harga... tp next time xantar lg dah bj budak kat dia... cari tailor lain je

Related Posts with Thumbnails