Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

Serawa durian....

al kisah... smlam aku berbelanja buah-buahan sakan
ape idak nyer...
mcm dlm n3 aku ni smlm..
aku ckp aku bl buah rmbutan n duku..
pastu aku adalah berhajat nak beli dorian
mula2 pikir xnak lah beli lagi sbb dah ada byk buah

alih2.. masa balik on d way nak smpai rmh
aku mmg xleh tahan tgk gerai jual dorian kat tepi stesen minyak petronas upm tu
tiap2 hari kalau lalu aku mesti jeling kat dorian2 tu...
last2.. aku tekad....
aku stop tepi jalan...
aku amik purse...
aku pun gi beli dorian tu...
1 biji yg baek punyer.. rm11.50.. jenis ape aku pun lupa nak tanya..
pastu aku bl 2 biji durian yg harga dia RM10... dpt free lg sebijik
tujuan nak buat serawa

yahoo!!!! 4 biji dorian berjaya ku tawan...
dgn kos RM20 lepas diskaun
drive balik n jemput anak...
huh!! satu kete bau durian...

b4 smapai rmh msg hubby dulu suruh dia beli santan @ kelapa parut dan daun pandan
tak lupa sebuku roti Gardenia
so.. mlm td.. aku berdua dgn syafiqah mkn dorian...
ala.. bkn byk pun ..2 -3 ulas dah surrender...
just nak merasa je...
dorian mahal tu adalah dlm 6 ulas isi dia..
aku mkn cuma 2 ulas je.. lebih tu offer kat hubby..
tp hubby aku bkn penggemar dorian
juga makanan yg seangkatan dgn dorian (yg berbau ye..)
jd aku simpan dlm tupperware tutup rapat2..


ni rupa dorian mahal tu ye...


lg 3 biji durian td..
aku bukak n masukkan dlm periuk
masukkan santan, daun pandan, gula & garam
nah... jadi lah serawa ni



so harini ... sarapan pagi mkn serawa dorian
ramai2 dgn kakak opis..
ada yg cicah ngan roti..
ada yg cicah dgn biskut...
aku mmg xrajin nak masak pulut.. tu yg mkn dgn roti je.. hehehe
kalau bubuh gula merah @ gula melaka lg best kan..
tp gula merah dah abis.. ape2 je ada asal jadi serawa ni pun dah cukup kan...
ada sesapa nak....???
hihihi sila lah masak sendiri ye..kuikuikui

4 comments:

Farra Dhelina said...

alahai kk..telan air liur dh ni..terbau2 smpai ke sini taw ;p

gewecun said...

ummm sedapnyo surion..saya mmg antu durian..hihih-msma hiro

Iela Fazielah said...

hehe... farra.... mmg best serawa nih..

Dilla Ady said...

fevret dilla nih...mmg suke kalu makan durian camni..kalu makan seulas2 tu..kurengg sgt..kalu yg macam nih..mmg laju jek..

kak, sy pun minat brg2 avon..tetiap bulan ade jek yg nk dibeli..

Related Posts with Thumbnails