Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

jalan2.... makan2

ari ahad lepas... sungguh syok sgt... sbb...
balik rmh mak kat sentul n tido semalam kat sana...
hubby xde.. dia gi memancing kat kuantan... tinggallah aku anak beranak.....
ari sabtu ptg ... balik keje terus drive ke sentul..
sempat singgah bday party anak afizan (budak sekolah) lagi tuh...

esok nyer.. pepagi buta atuk irfan dah bw irfan jln2 naik turun tangga kat umah
pastu pas mandi bawak gi beli roti canai pulak kat warung simpang bandar baru sentul...
seronok bila tgk abah seronok...
yelah...kalau nak tau..
abah aku cucu dah 2 org...
tp baru skrg dah spend masa dgn cucu keluar bersantai ngan cucu..
dah 4 thn abah tunggu masa ni...
kalau nak tau.. masa syafiqah dulu.. abah xmerasa
sbbnyer syafiqah xsuka ikut sesapa kecuali mama & papanyer
nak pegang pun xboleh ye.. kalau tegur pun boleh nangis..
apeda syafiqah tu

lain pulak dgn irfan...
dia suka dgn org lelaki... xkira la dia kenal or x... sume leh pegang n dukong dia
so... abah la org paling bertuah... sbb cucu dia sorang ni suka kat dia..
tu yg dpt bw jalan n tunjuk kat kwn2 dia kat warung tuh...
aku lak.. hepi bila skali skala xyah pikir nak berkepit ngan anak je.. hahahaha

tghari tu... bonda a.k.a akak aku ajak gi jenjalan kat Wangsa Walk Mall
mall br bukak kat belakang carrefour wangsa maju...
best gak gi sana cuma penat sikit sbb....
aku xbw stroller atau baby carrier irfan..
so kena la dukung irfan bergilir2.. penat gak la..
aksi adik irfan cuba berjalan sendiri while bonda sibuk beli baju

balik tu... gi mkn kat Pizza Hut..
layan pics ms mkn2 jelah ye...
mkn nyer 3 org... order melambak2..
smpai nak muntah xlalu mkn...
turut ekskot kami gi jln2 pak ucu syafiqah...


adik irfan.. lepas penat jalan... bg minum susu mama dulu ek!!!


yang ni pulak lepas nangis sebab berebut mainan dgn adik irfan...


bonda n ucu ali.... tgh tunggu mknan smapai


of course.. me!!


makanan wajib diorder bila gi pizza...
alfredo speggeti utk syafiqah n irfan selain dari sup


adik irfan makan spegeti... dia sedut je terus masuk perut..
dia xkunyah pun


kak long syafiqah mkn sup semangkuk dia punyer sorang...
dah besor.. mkn share xpuas


pizza yg diorder... xlalu nak mkn dah sbb dah mkn spegeti...


bonda pun xnak kalah mkn spegeti bolognis gak...
tu xcampur usu ali order lasagna..
add on ginger bread lg..
last skali mkn volcano n fuji ice cream kek lak...

kuar je dr pizza ni mata xleh buka sbb terlalu kenyang ooo
hahaha...
pastu antar bonda n usu ali balik sentul n kami meneruskan perjalanan balik ke serdang semula
abis la ari ahad lepas digunakan...
tak sabar tnggu cerita papa lak kat rmh yg baru balik dr memancing kat kuantan
daaa

4 comments:

~ Sall said...

wahhh...jln sakan ya.

Iela Fazielah said...

hehehe.. skali skala... laki xde...

nza said...

sedap tu.....mintak ckit.

Iela Fazielah said...

kak nza: buleh2... hehe

Related Posts with Thumbnails