Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

bateri kong & bag terbang!!

pepagi ni kalut tol aku...
time aku pakai cantik2 ~ berbaju kurung sutera batik, berkasut tinggi..
mesti ada hal berlaku.. huhu

kisahnyer... mcm biasa pepagi ni time nak gi keje...
ms nak stat kete.. skali kete xleh stat...
bateri kete dah kong rupanyer...
eceli kejadian ni dah berlaku since ari jumaat lepas lagi..
tp luckyly en. hubby ada time tu n bw kancil... boleh la jump bateri
tp pagi ni.. en. hubby xde... dia pepagi dah keluar arini.. dia exam...
aku dah xtau nak buat ape...terus call hubby
sambil tu cuba stat enjin lg.. xleh gak.. bateri btl2 dah kong...
last2 bunyi2an alarm pun menjerit2...mengejutkan jiran2 ku...

nak taknak kata hubby tunggu la dia blk jam 12 nnt...
so.. aku ckp kat syafiqah n irfan.. "kita jln kaki gi taska la..."
syafiqah ok je... terus aku keluarkan beg2 anak letak atas bonet kete

skali terdengar suara dr atas.....
rupanyer ada jiran ku yg prihatin  nak tlong "jump" bateri
memula aku tolak gak... xnak menyusahkan dia
tp dia kata nak tlg gak.. aku pun xkisah la....
so dia trn n cuba nak "jump" bateri.. tp bateri mmg btl2 dah kong
xleh stat jugak enjin...
last2.. mamat ni cabut bateri kete dia n letak kat kete aku, pastu statkan enjin
lepas enjin hidup, dia cabut balik bateri kete dia..n pasang balik bateri kete aku
baru aku tau kete leh still hidup w/pun bateri dah cabut..huhu

so.. part 1 masalah dah settle...
enjin dah hidup so aku leh hantr anak2 ke taska n terus ke kedai spare part utk bl bateri baru
aku betul2 berterima kasih kat jiran aku yg sudi tlg aku nih...
jadinyer.. aku pun surh anak2 msk kete balik n pecut la ke taska diaorg
smapai kat taska... hantr syafiqah n irfan..
ms antr irfan..aku cr beg dia xde... pelik betul aku..
sbb aku rs aku bw turun beg dia td
so..aku pun patah balik ke rmh nak cari beg...
tp beg xde pun kat rmh.. dlm kete pun xde... mana pegi nyer

ting tong!!!! BARU AKU TERINGAT!!!
MESTI BEG NI DAH TERCAMPAK SBB AKU LUPA MASUKKAN BEG NI DLM KETE!!
pelagi.. drive kete pelan2... tgk tepi2 jln kot beg tu ada...
wink**wink** betul tekaan aku...!!
beg irfan mmg aku lupa bw masuk blk dlm kete n beg tu dah terbang ms aku amik corner td..
sib baik la beg tu terbang n jatuh kat tepi jln.. kalau tgh jln mmg dah ranap la kena lenyek dek kete
tp serius.. botol susu irfan dah tercabut ok.. puting di sana, badan di sinun... tangkai di sinin.. huhu
sib baik xpecah!!!
giler kalut aku okeh...
settle part 2.. antar beg semula ke taska irfan n meneruskan perjalann ke kedai spare part lak
jam baru 8.15 pg ok... mana ada kedai bukak pepagi buta ni
enjin kete aku xleh off.. kalau mati nnt xleh hidup balik
so... dr tunggu mcm org giler kat dpn kedai tu
aku pun gi la rmh baru dok jenguk rmh tu
enjin kete still xoff ok... sejam aku dok rmh baru.. dptla sapu sampah bagai....
sejam gak la enjin kete hidup...huhu
jam 9.15 aku gerak semula ke kedai spare part...
singgah bl nasi lemak tepi jln
pastu parking depan kedai spare part, matikan enjin n jln kaki gi kedai mamak
bekpes dulu lg baik... kedai tutup lagi...

jam 9.45 abis mkn... kedai sparepart pun dah bukak
bl bateri kering sebijik Rm175 lepas trade-in bateri lama
jam 10.05 pagi.. baru la aku smapai opis...

haaaa... sepagi ni je... mcm2 aku buat eh...
kesimpulan... mmg kita perlukan jiran di masa2 kecemasan
thanks a lot to my jiran... kalau xde dia td..
aku rasa arini aku EL kot... hehe

14 comments:

Ujang9897 said...

hehe...untuk dpt jiran prihatin..,
cerita nie sadis, tp mcm lawak..

peace (~_^)v

MamaYatie said...

kesiannya iela..sudah jatuh ditimpa tangga la pulak..huhu..tu la bagusnya bila kita beramah mesra ngan jiran tetangga..ada yg nak membantu waktu kita susah kan

Iela Fazielah said...

ujang9897: itu le pasal... mcm lawak pun ada kan.. hehe

Iela Fazielah said...

Mama Yatie: mmg kesian eh.. hehe.. sib baik semua ok... tp tu la... jiran ni mmg melengkapi hidup kita kan...xde jiran mmg susah

lydzar said...

seb baik la jiran akak tu prihatin. boleh jugak menolong

Aisha Aminudin said...

dugaan btul la ila, tapi klakor pulak tang beg tu..takpe smua selamat..lain kali extra care tau..sib baik jiran ade..

Iela Fazielah said...

lydzar: alhamdulillah...akak dpt jiran semua yg prihatin2... syukur sgt..

Iela Fazielah said...

Aisha: haha... mmg dugaan di pagi hari... tp mmg kelakor kan...maklum le dah tua... bila dah kalut2 lupa lak kat beg tu..

Dilla Ady said...

memacam jadi pagi nih ye..baru jek nk melawa kan kak..huhuu..kalu dilla konpem sampai ofis da selebet giler da..hihihi

Iela Fazielah said...

dilla: masih control cun lg.. b4 masuk opis touch up lipstik dulu.. tp rasa mcm dah bucuk sikit sbb berpeluh2 ok... yg tak tahan terus tukar pakai selipar je ok..hehe

Mama AminAzim said...

gelak sensorang kat sini.. nasib la beg tu jumpa balik.. sempat isi perut lagi tu...

nza said...

aduhai hari malang sedunia la tu ilah...apa pn kita mmg perlukan jiran disaat2 kecemasankn...

Iela Fazielah said...

Mama AminAzim: ila pun tergelak sensorang bila bc n3 ila ni... kelakar kan??

Iela Fazielah said...

kak nza: nak kata malang tu idok le.. tp pd ila hari kalut sedunia adalah...hehe

Related Posts with Thumbnails