Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

basuh kete malam2 buta...

korang...
pernah tak korang tgk or jumpa orgyg basuh kete mlm2 buta sorang2 kat dpn rmh dia...
kira2 jam 11.30 mlm cam tu???
ish2.... aku....??? mmg pernah jumpa
org tu... AKU ler!
wakaka!

giler hape aku basuh kete mlm2..
kejadian berlaku mlm semalam hokeh...
aku sebenarnye smlm mmg xleh lelap mata..
w/pun aku balik keje smlm jam 9.30 mlm siap basuh baju lg tgh2 mlm..
aku still xrasa penat... xtau apsal ntah..

dlm jam 11 mlm camtu aku bukak pintu rmh nak jemur kain bj syafiqah
ni pun kes pasal bj skolah syafiqah dah kotor semua n perlu gak basuh utk pakai hari ni jumaat
kalau x... mmg aku simpan seminggu baru basuh ye...
bkn aku pemalas tp sbb kata mesin basuh kapasiti besor kan
jd.. dont waste water n electricity.... kumpul byk2 br basuh ok...

ok.. blk pada tajuk... 
bila dah jemur bj tu aku terpandang lak kat kete Wira aku yg dah comot2 tu
kalau nak tau 3hari dia xde... hubby bwk dia gi Paka, T'gganu ouststation...
ptg khamis smlm tu br balik...
disebbkan aku xleh tido n saje nak cari keje supaya bdan kasi penat
aku pun amik baldi n Dynamo... hehe.. xmain lah sabun basuh kete...
aku pakai Dynamo terus... aku pun simbah air kat si Mrs Wira n kusental la badan dia
sblm tu aku dok kat living hall bukak semua lampu sambil tenung dinding ok..
mmg otak blur xtau nak buat ape sbb mata mmg xleh katup! 

aku risau gak kot org nampak ke... 
dah la aku pakai bj sleveless dgn seluar tido hokey! 
aku siap buat keje pelan2 n diam2 ye..kunun xnak org dengor le..
tp kata dah simbah air bagai..siap bukak tutup pintu kete
skali aku dgr jiran sblh rmh aku bukak pintu..
ms tu jam dah 11.45mlm ok
agaknyer dia sangka ada pencuri kot buat bising depan rmh
alahai.. kesian dia aku kaco dia tido kot
sowey lah bro Yan... ila ganggu abg n wife tido
pasni ai janji xbasuh kete mlm2 lg ea...

aku bsh kete sambil ditemani oleh syafiqah ye..
budak kecik ni pun 1.. kalau xtutup lampu kipas...
smapai jam 3 pagi pun dia leh sorang2 dok tgk cartun ok!

ops.. hubby aku mana?? dia dah lama terbongkang atas katil dgn irfan jam 10 lg...
penat drive tu... jauh jln tu... siannnnn
tu pun jam 12 aku abis bsh kete...
tutup lampu semua ajak fiqah tido... still xleh lelap
last aku tgk jam dah kul 1lbh kot.. tetiba aku pun dah terbuai smapi kat mana ntah.. 

kalau korang pelik x tgk org basuh kete mlm2????

8 comments:

Aleyn said...

So far blum jumpa lagi...hehehe

Dilla Ady said...

setakat nih dilla pun lom penah jumpe lagi..huhuhu..

dilla sendiri blum penah skali pun basuh kete sendiri..hubby tak suke kalu dilla yg basuh depan umah...die sendiri basuh takpe...bagussssss...hihihi

takkan nk basuh dalam umah pulak kan?

Iela Fazielah said...

Aleyn: itu le pasal

Iela Fazielah said...

dilla ady: kira akak ni perintis la.. basuh kete tgh mlm buta... best ape laki rajin... akak ni terlebih rajin...sambil excersize le katakan

Nadra Farissa said...

ilah... i kan.. paling takut jenguk2 kat luar rumah mlm2.. serius... nk masak bukak tingkap pun kengkadang takut sendiri.. hahaha.. anyway.. org tak kesah la kalo u basuh kete.. tak panas.. overall best ape?

Iela Fazielah said...

ok la kalau u kata xkisah... tp risau gak jiran sblh kisah..hehe... tp kan farah.. ila dok kat rmh kita tu serius mmg ila pakai day cuirtain je mlm2..sblah je ila tutup sbb 1 nnt dah pagi pun xperasan sbb gelap sgt..ke2 saje nak tgk luar w/pun kekadang rasa cuak n takut ternampak benda lain ke...

Zur@ZaRi said...

berani betoi awak nie...
neway taking gud care tau=))


Jom baca: Tikar Getah Kanak2

Farra Dhelina said...

dulu arwah ayh pun mcm tu..suka bsh kete mlm2..dia kata best..sejuk je..klu siang panas..

Related Posts with Thumbnails