Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

berborak dgn Irfan

smlm balik keje jam 9.30mlm
w/pun dah lewat.. irfan still xtido lg
dia siap turun bwh lg tu sambut mama n kakak dia balik dr keje
dr bwh dah dengar dia sbut.... MA...MA.....

so.. si kakak yg baik hati lg sayang kat adik ni pun
naik tangga n pimpin adik kesayangan dia turun bawah..
meriah dgr irfan berckp2 dgn kakak dia..
ayat dia yg xabis2 sebut: KA!..MA.... UH..UH... LIK..LIK...

 bila mama ni nampak irfan sonot giler la...mcm dah setahun xjumpa anak teruna sorang ni
skali dia xpakai seluar la pulak.. tinggal pampers dgn bj tido
apedaaa papa ni... tukar pampers anak xpakai seluar balik
mama pun tegur irfan :"assalammualaikum... irfan... irfan xtido lg ke??
irfan: "tak........ "sambil gelengkan kepala dia dgn tgn2 pun geleng gak
mama: "adik.... nape adik xpakai seluar?? malu lah"
irfan: "uar??? de..de..." (sambil pegang pampers n bird dia buat2 malu)
irfan: :"eeeeeiiiiii... luuuuuu"
mama: "ha... tau pun malu.... mana sluar adik?"
irfan: (sambil senyum) "deeee...." (geleng kepala lg n geleng tgn pastu tunjuk atas n ckp: pa.....pa... tu...tu.... "
maksud dia... papa cabut seluar td kat atas tu...
pandai adik irfan ni... seronok ajak dia borak
pastu... lepas mandi n nak lipat kain baju yg br amik dr ampaian kat luar
irfan dtg dekat n pegang2 baju tu
mama: "adik... jgn usik baju... mama nak lipat ni.. "
irfan: "pa??...pa??" smabil tunjuk kat baju tshirt papa dia..
(maksud dia..dia tanya ni bj papa ke?)
mama: "aah.. ni bj papa.... adik dok jauh sikit.. jgn usik tau"
irfan:"pa??...pa???" tanya lg...
mama: "aah.. baju papa...."
berulang kali dia tanya soalan yg sama dr stat aku lipat kain samapi dah abis.. 

mcm ni lah aku dgn irfan... bersoal jwb dgn dia... ada skali tu dia ckp bahasa jerman
aku kena buat2 paham apa dia ckp... kalau x dia marah sbb kita xhirau dia ckp..
tp sonok bila irfan dan paham bila kita ckp n suruh buat...
n irfan sgt rajin menolong,.. tlg kemas n tolong sepah.. hehe

nnt aku tunjuk hasil kerja irfan ye stiap hari kat rmh diwaktu mlm


8 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

so sweet la lil boy ni...

Iela Fazielah said...

tq anje

Natalia said...

irfan...bijak....:))

Dilla Ady said...

bez kan borak ngan budak kecik nih...jenuh otak nk pikir ape la yg dibebelkan nih..hihiih

Iela Fazielah said...

Natalia: :D

Iela Fazielah said...

Dilla: betul tu... bila kita ckp saesuatu, pastu dia ulang balik hujungnyer.. kelakar sgt

Farra Dhelina said...

dgn ank ni nk kena rajin melayan berckp kan..plus mmg seronok melayan gelagat diorg ni..mcm2 ayat keluar..haha

Iela Fazielah said...

betul tu farra kalau nak bg dia pandai ckp kena rajin borak

Related Posts with Thumbnails