Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

mari belajar transport!

hai ibu2..umi2...mama2...kakak2... adik2..anak2...sekalian
hari ni kita nak belajar tentang transportion ye anak2...
hehe.. xde la... ni aktiviti ari smlm (ahad)

hubby mcm biasa xde ada kelas
aku n anak2 kebosanan tak tau nak watpe...
eceli keje rmh ada.. tp malas nak pikir
so.. pepagi siap2 stat enjin kete terus pecut balik Sentul
bestnyer balik kampung rmh mak kan...??hehe
kampung I kat Sentul... xleh blah lansung!ngeh2!
tujuan sbenar blk sbb nak tempah mknn kat mak n compom tmpah sate utk majlis nnt dgn kwn
pastu dok la baring2 smabil tgk tv kat rmh mak ni
dlm pada tu..mcm biasa... adik2 aku kan ramai..
semua ada rmh lak tu..
bonda dia pun xde benda nak buat... so layan la anak buah 2 org yg keletah ni

paling best bila layan irfan!
sbb irfan baru stat pandai cakap!
benda paling dia suka tgk n sebut is a bus!
dia sgt obses dgn kenderaan besar mcm bas dan lori... 
asal naik kete mesti tunjuk 2bendalah ni je 
wah.. kebetulan bonda ada flash card tranportation..
pelagi.. seronok la diaorg
mama dia mcm biasa... tgk jelah smabil snap gmbar..hehe

jom lyn aksi irfan ek
Add caption
bonda tunjuk gambar "what is this??"
irfan jwb "bas!"
wah pandai irfan.... clap ur hand!

pas tu bonda tunjuk kad lain pulak.... what is this..
"taxi!!!" jwb irfan..
pastu dia pun angkat kad yg dia dah jwb dgn betul..
ni mama suruh posing.. suka dia!

tgk irfan posing kalau suruh dia senyum
mesti buat muka camni...
alahai.. kiut nyer budak ni!!!!

ok...ok.. smabung belajar lg
ape ni ye....??
irfan tgh belek flash card tu..

mcm ni lah peel adik2 n kakak aku tiap kali anak buah dia dtg menjenguk
paling best kakak aku la (bonda)... setiap kali blk mesti ada buah tgn utk fiqah
buah tgn dia ~ BUKU~

kalau adik2 lak.. asal kami dtg...
mesti diaorg dok layan anak2 buah dorang ni
bg mkn... dukung.. bw round2..
dpt la mama dia ni relex jap...hehe...

camne pun hjg thn ni salah sorang adik aku akan menamatkan zaman bujang nyer
so.. bersedia jd ibu ye manja!!!hehe

6 comments:

lydzar said...

pandainya irfan!! clap clap clap!!

hadif belajar tengok transport yg real je..mama malas nk beli flash card..kompom koyak nnt..hihih

Iela Fazielah said...

lydzar: mama irfan pun malas gak... anak pertam dulu je rajin

NzA said...

comel je kan kalu anak2 baru pndai ckp.....

Iela Fazielah said...

BETUL TU KAK

Dilla Ady said...

kak, gambar irfan yg no 2 tu cam kurusnye la die..nnti tulang selangka die..huhuhu..

wah..da pandai da die ye..nk cari gak la flash card camni..

Iela Fazielah said...

dilla: xtau la... muka mcm makin kurus tp perut muncit! hehe... alhamdulllah lepas dia demam aritu dah pandai ckp lak tiba2..

Related Posts with Thumbnails