Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

hadiah utk syafiqah

ok.. kesinambungan n3 ari jumaat aritu..
balik dr MV pastu gi Seri Serdang..
tujuan utama nak gi pasar Ramadhan
tujuan kedua nak belikan syfiqah hadiah..

citer pasar ramadhan dulu...
dari awal puasa smpaile puasa ke 16...
aku xjejak kaki lagi kat pasar ramadhan ni
mmg best gi pasar Ramadhan kan?? rambang mata tgk lauk pauk
.. tp yg aku beli cuma laksam je... papa beli mcm2
bkn pe.. td tghari dah mkn KFC .. maklumle i kan x posa..heheh

ok.. citer hadiah syafiqah pulak..
papa dah lama janji dgn fiqah nak belikan dia beskal
ni kira hadiah utk fiqah sempena papa dapt bonus... utg fiqah...
pg td mama dah ushar2 kat carrefour
tp mahal..
so kali ni kami gi kedai basikal terus
dah berkenan kat beskal ni.. terus bayar
harga murah je... RM148 lepas diskaun
muat lak tu masuk dlm kancil
sila lah lihat hadiah utk syafiqah

fiqah nak kaler pink tp saje daku xnak beli
bukan pe.. nnt dia dah xpakai boleh bg adik irfan lak
so.. beli kaler unisex.. betul tak

balik tu syafiqah pun mengayuhla
4 thn dia bw basikal roda tiga...
so dia mmg xpandai kayuh ok
menjerit2 mama ajar fiqah kayuh.... tekan brek... berhenti
cornar... cara naik beskal pun ajar
dalam 2 jam...
mlm tu terus pandai bawak ngko....
cepat betul dia belajor
ni aksi fiqah bw beskal ye

(abaikan rumah ku yg bersepah ye)





pandai anak mama ni..
irfan  pun teruja tgk beskal ni
tp irfan xleh naik lg... aku suruh dia naik beskal lama syafiqah
beskal roda tiga ni
menangis2 dia xmoh naik...
sian irfan.. kelakor pun ada

8 comments:

Farra Dhelina said...

oo irfan nak naik yg kakak pya ye??mesti lah kak, dia pn tau excited dgn baru baru..

lydzar said...

seronok la fiqah pusing2 dalam rumah. sok dh duduk umah baru, lg best dia main kt laman umah..

Dilla Ady said...

murah jugak eh kak ilah beskal tu..

kt sini tak dapat rasenye..

bez la fiqah dapat beskal raye..

Iela Fazielah said...

farra:betul la farra.. agaknyer dia pun nak benda baru2 punyer... tu yg nangis sakan tu.. mama irfan bg used bicycle to irfan...

Iela Fazielah said...

lydzar: mudah-mudahan rmh baru cepat2 siap.. leh fiqah round depan rmh pulak

Iela Fazielah said...

dilla: tu lah pasal.. xsangka harga dia murah..

nza said...

wah....seronok la kakak fiqah dpt basikal..mesti xjemu2 brkayuh tu....

Iela Fazielah said...

kak nza: mmg xjemu.. bgn tido kayuh... xdpt tgk tv cite kegemaran, kayuh.. b4 tido kayuh...

Related Posts with Thumbnails