Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

2hari cuti yg memenatkan....rmh retak

hmm...salam isnin korang...
amacam cuti2 malaysia... best..
ai ...ada best..ada xbest...
eceli 2 hari kena dok rmh dok alih barang n mengemas n mengemop lantai..
semu pasal kes rmh retak n bocor sana sini...


kes bocor dah lama dah nampak..
tp sbb kalau hujan lebat je br nampak air tu meleleh kat dinding...
so buat bodo malas nak complaint...
tp lama2 samapi dah bocor plaster ceiling dlm bilik tu...
pergilah jugak buat complaint..siap amik gmbar bagai..


bila org developer dtg check... bkn stakat kebocoran je diaorg trace...
tp siap ada retak lg kat dinding...
semua dlm masterbedroom...
bila diaorg dtg buat ari sabtu lepas...
check kat tempat lain..dlm bilik study hubby pun ada retak gak...

dinding yg retak di hack semula...di tampal simen & plaster semula


tgk la keadaan bilik.... abis berhabuk...
ni pagi2 buta jam 8pg dah dtg ramai2 indon& abangla nak buat keje..
kami pun anak beranak pagi2 buta kena tarik tilam pindah ke bilik syfiqah utk elakkan habuk..
sib baik la katik jenis divan leh alih2kan... 
lepas siap keje ptg tu boleh la susun balik n lap semua perabot...

1 lg ada kesan air kat dinding hall bawah...
betul2 atas dia toilet masterbedroom...
nasib baik xkena plaster ceiling hall bwh...
ni pun aku perasan ms nak bersihkan sawang kat siling...
skali tgk..ini bkn sawang.. ini kesan cat dah terkopek..
pe lagi... masuk skali dlm complain...
utk ari sabtu n ahad lepas...
org developer cuma dtg betulkan dinding yg retak n atap yg bocor je..
jugak plaster semua plaster ceiling yg berlubang ...
ari ahad... diaorg dtg semula utk gosok dinding...
cat mungkin ari sabtu ni br nak dtg...
org waterprodfing lom buat keje lagi ni...

so...pada korang2...
yg dah bl rmh baru tu.. cepat2 check defect..
cepat2 dok... sbb rmh kita dlm warranty lg.. biasanyer 2 thn..
cam rmh aku bln 8 ni expired... 
mmg kalau ada kerosakan..kena complain cepat2...
tp bkn semua rmh ada masalah... 
kata jiran2 aku.. agaknyer ms rmh dlm proses dulu...
ms indon2 ni buat rmh kita.. tetiba dia bergaduh ke dgn bini dia ke...
xpun ms tu gaji dah abiske.... so..dia buat rmh kita ala kadar je...
tu yg ada yg rosak la... tersumbatla...
manalah tau kan...hehe....

ok la... tu je nak citer..daaaah
adeh.... mmg xkemana la jwb nyer 2 minggu ni....



6 comments:

mummy_ayu said...

masa beli dulu, memang semua kena check..tapi dah lama2 nanti..tak tau kan..

.:nhalilah:. said...

nasib baik still under waranty..

maszmadi said...

rumah masz kat johor pon ada kes masa memula beli dulu, paip bocor kat dinding, seb baik under waranty lagi, so x yah bayor, kalu tak, mau rm2 3 ratus melayang.. huhu

Iela Fazielah said...

maszmadi: bkn 2 3 ratus tu.. leh cecah lebih,.... tu pun 1 lg nasib baik xcat dinding ke warna lain... still warna asal rmh.. so jimat duit...kalau x.. kena bl cat lain tu

MamaYatie said...

uihhh...nasib baik masih under defect libilty period..cek semua tau ilah..benda mcm ni biasa jadi..akceli bukan developer punya masalah..tp contractor..tak supervise betul2 keja sub con buat..

Iela Fazielah said...

mamayatie: lebih kurang la tu.. developer n kontraktor..sama je... tu pasal dulu rmh ni delay smapai kat 1 thn... hasilnyer... skrg ni lah.. rmh retak, leaking, mcm2 lg

Related Posts with Thumbnails