Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

papa mithali

sejak perut bertambah beso ni...
rasa bila jalan mcm nak tumbang ke blakang je...
bila duduk ok je...
tang jln yg xtahan tu...
ye lakan... anak nak msk 4 org....
pregnent ketiga la katakan...
badan makin berat rasanyer.....

bila tgk keadaan rmh...
rasa mcm2 aku nak buat...
yelakan..dah setahun duduk...
sawang dah berjuntai2 sana sini...
nak panggil indon tlg bersihkan rmh.... 
punyerlah kedekut duit aku rasa nak kuarkan...
bkn mahal pun upahnyer....hehe...
tp b4 beranak ni mmg kena panggil gak la

aku ni kan pantang rmh kotor...
pantang bila nampak cik cicak jln melintas dlm rmh aku ni...
xkisah la dia dok kat siling ke... kat lantai ke..
tetiba pagi2 seketul dua taik dia tinggalkan atas lantai...
itu maknanyer kebersihan rmh di tahap xmemuaskan lah tu..

tp tulah.. awakkan mengandung...
nak cuci toilet pun aku leh dok bersimpuh dlm toilet smabil cuci dinding..
sian aku...tp still leh buat lg..
cuma part tinggi2 je xleh...
termasuk mengemop lantai...

sib baik la en. hubby a.k.a don damien ni baek...memahami....rajin...
hehe... bkn pasal pe.... berasap telinga dia dengar bini dia bebel2 ni...
so.... ari minggu lepas.... dia tlg2 lap kipas...
setakat mop xyah suruh.. dia mmg rajin...

suka bila dia amik part bersihkan2 rmh ni...
tp tulah...
stakat bersihkan kipas je...
para2 tu yg berhabuk tu xbuat pung....
almari xlap pun....
tp xkisah... janji dia sanggup tlg sikit2 pun dah ok kan....
lap u papa... hujung minggu ni tlg cabut langsir bilik pulak ye...
dah 6 bln xbasuh tu....
pastu kita alihkan katil lg ye.... tukar kedudukan lg.... 

motip aku buat n3 ni??
saje...nak puji2 smash sang suami...
nak mintak tlg kena la puji dulu...heheh

5 comments:

lydzar said...

hehehe yg penting dorang sudi tolong kan... syukur.

SiTi said...

ok laa tu...sekurang2nya diorg menolong kan...

sumysya said...

sya pun baru kemas...ramai lelaki mmg camni,,,klu suruh a,,a la wat...cam sya,,,,suruh2 je bgtau mane2 suh wat,,,tp ckp lembut2 la,,,dia buat ke tak lain crite,,,time dia rajin baru wat yg mane dia nak...baru la harmoni rumahtangga...hehehe...yg penting jgn lupa ucap time kasih,,,,baru dia rajin nk tolong lg

damien said...

sabtu ni saya register oum so takda rumah

Iela Fazielah said...

damien: saje awk kan>>>??? ahad ada..xpe...ai tunggu u

Related Posts with Thumbnails