Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

cerita tentang bengkung moden...

emmm...
n3 b4 ni aku cerita pasal xsabar nak bersalinkan...
dlm n3 tu aku cerita kalau bersalin c-zer...aku perlukan bengkung moden
apakah bengkung moden???
hmmm..meh aku citer...
kira ala2 testimoni lah ni..
sbb serius aku mmg guna Bengkung Moden ni ms lepas lahirkan irfan
tpkan.. sblm bl bengkung moden ni...
berbagai2 jenis bengkung ala2 bengkung moden ni aku pakai ok...
semua xsedap n xbape berkesan...

camne nak citer ek???
kita tgk gmabr dulu lah ye...
tgk rupa dia...

ni rupanyer....
bengkung ni diimport dr USA.. ia direka khas...
nak tau lebih lanjut leh bukak website BengkungModen.com

antara kelebihan2 dia :


KEBAIKAN-KEBAIKAN BENGKUNG MODEN 

 
        
Direka khas untuk ibu-ibu yg bersalin melalui kaedah pembedahan (cesarean). Ia boleh mula dipakai dalam masa 24 jam selepas bersalin.
 
Sebagai sokongan kepada perut lepas bersalin agar boleh berdiri dengan lurus dan mudah bergerakJuga untuk mengelakkan dari berasa sakit setiap kali terbatuk atau terbersin.
 
Bentuk V Bengkung Moden yang direka untuk keselesaan pemakai. Bahagian bawahnya yang lebih lebar dari bahagian atas untuk memastikan bengkung kejap dibadan, tidak menggelunsur, tidak bergulung, berlipat atau bergerak seperti kebanyakan bengkung yang ada dipasaran.
 Reka bentuk V bengkung juga adalah sebagai bantuan kepada tulang belakang buat ibu-ibu yg baru lepas bersalin. Ia juga berkesan untuk menghilangkan sakit belakang yang dialami sewaktu mengandung dan proses kelahiran. 
 
Mudah untuk di pakai. Velcro strap boleh dilekatkan di mana-mana bahagian luar bengkung mengikut keselesaan. Ia juga amat berguna untuk jangka masa panjang kerana Bengkung Moden ini masih boleh dipakai walaupun perut sudah kempis dan selepas habis tempoh berpantang kerana materialnya membolehkan "Velcro Strap" melekat di mana-mana bahagian luar bengkung.
Bengkung moden lain yang terdapat dipasaran terhad kepada bahagian yang dikhaskan untuk velcro strap sahaja. Selepas beberapa lama dipakai, ia akan menjadi longgar terutama jika ditarik dan telah melebihi tempat untuk "Velcro Strap" tersebut.


serius.. apa yg korang bc ni mmg itulah yg korang alami....
rasa dia sgt selesa n mmg menyokong perut sepenuhnyer...
saiz dia pun besar boleh cover dr bwh dada hingga bwh punggung...
mmg lebar la...
lg berkesan pakai dgn gel sireh dia.... 


tp kalau nak lebih lanjut citer pasal bengkung moden ni tentang cara pakai, kelebihan, harga..bukak jelah kat web dia
serius... harga yg dibayar berbaloi dgn apa yg dipakai..
bengkung tu masih disimpan dgn rapi lg skrg...
kalau lah aku kena c-zer lg nnt... mmg bengkung ni kena adalah...
 cerita testimoni pelanggan leh baca kat 

testimoni aku:
b4 pakai bengkung ni rasa tempat bedah selalu sakit2..
kena pulak bersalin anak kembar.. so..perut mmg mengelebeh habisla...
sgt2 xselesa bila nak jalan or duduk..even ms nak susukan anak...
kalau nak pakai bengkung biasa yg jenis zigzac tu xberani sgt
sbbnyer tali2 tu menekan kawasan c-zer sbb lama2 kita duduk n bgn..tali tu beralih..
nak kencing pun susah sbb nak kena angkat bengkung
berbeza dgn pakai bengkung moden, just lipat ke panel yg paling bwh..
pastu nak pakai pun senang w/pun duduk sendirian berpantang dirumah...

yg penting, balutan dia sgt kejab....perut rasa rata dgn ia menekan kwsn perut dan bedah dgn serata...
aku pakai hingga masuk kerja balik kira2 hampir 8bln la...

itulah testimoni dr saya... tq

ni bengkung moden ms aku bl bulan ogos 2009...
dlm tempoh sebulan bdn betul2 selesa...
leh bc kat n3 ni

3 comments:

sumysya said...

tq kuar en3...pernah beli bengkung infrared tp cam leh pakai paling lama 30 minit je..tu nak tau bengkung zipzap yg senang nak pakai...ade kawan bgtau bengkung zipzap ni prefer pakai masa pantang sbb badan lemah sgt lepas bersalin...nak pakai pun cepat & berkesan..klu bengkung bertali tu malas nak pakai,,nak buang AIR payah,,,lepas tu kena ikat balik...leceh..

Iela Fazielah said...

sumysya: betul tu..bengkung bertali agak leceh.. tp kalau bersalin normal ok je... tp bengkung moden or zipzap ni mmg selesa la... tp jenis jenama Bengkung Moden mmg terbaik la... kalau yg cikai2 punyer selalunyer ia bergulung...mmg xsedap

.:nhalilah:. said...

terlewat tahu bengkung ni.. hari tu adik bersalin c-zer.. dia x pakai bengkung pun sbb takut..

Related Posts with Thumbnails