Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

anak beranak xsihat....

adus...
since hari sabtu lepas irfan xsihat..
smapai hari ni still xsihat
mlm smlm paling trajis
tetiba syafiqah pulak kata rasa cam xsihat
bila aku rasa badan dia mmg dia demam
siap ckp sakit2 badan lg...
cian fiqah... sbb dah panas sgt... aku jeram dahi dia dgn ais
ala pakai ais pek MLO je.. aku bungkus dgn towel
sambil layan cite Desprete Housewives.. sambil jeram dahi dia
mula2 dia mengerang...yelahkan... kata sakit2 badan
kena pulak selsema hidung tersumbat
sib baik ada ubat titis hidung utk elak hidung tersumbat 
skali tgk2 dia dah tertido...
cian anak mama

irfan lak...
lepas mkn jam 8mlm tu
sambil borak2 dgn en. hubby pasal nak gi Sabah bln 4 ni
uiiii..tak sabar nak gi Sabah baaaaa...
cuti2 malaysia
irfan request nak Syu..syu...
sambil dok minum atas riba papa dia
skali..tgk dah terlelap...
cian...
kata cikgu dia.. seharian dia batuk2..
nak tido pun xlena 

jd nyer mlm td... jam 11.30 abis je cite DH kat 8tv
terus nak tido kunun
skali syafiqah stat batuk2.. tersedar mengerang2 lg
dah... lansung xleh tido....
layan2 dia smapai terlelap...jam 2 br nak tido
irfan pulak bgn merengek2
batuk2.... panas.... kasi mkn ubat lg n bg minum air masak
tepuk2.. xtido lak.. dia batuk2 n xselesa ada kahak 
skali... uekkkk! dia muntah ok
keluar la kahak dgn nasi dgn hotdog dia mkn ptg td...
aku lak 1 badan dah kena mandi muntah

haishhhh!! last2 jam 4 pg br leh tido ok
bila dedua dah tido lena...
 jam 6 dah bgn kena siap2 gi keje lak
last2 arini kat opis aku lemau  je
badan aku pun dah stat panas 
hidung pun tersumbat selsema
nafas ikut mulut.... last2 skrg aku sakit tekak lak
td jam 12.30tgh aku masuk bilik stor tido smapi jam 2ptg
barulah ok sikit
tu pun siap cramp2 kaki aku... sabau jelah

xsabar nak tunggu jam 5 nak blk cepat
nak tido je kat rmh
dah call hubby suruh dia bl nasi lemak ke... ape ke kat pasr mlm buat mkn bebudak berdua tu mlm ni
aku xlarat nak masak.....
huhu

6 comments:

alyyani said...

get well soon kak, syafiqah and irfan! wah nak ke sabah. best2!

mummy_ayu said...

ala siannya.get well soon semua..!! makan ubat yer..rehat..

sall said...

Bestnya nak ke sabah baaaa....
Jgn lupa mkn ubat dik.

Iela Fazielah said...

alyyani: sgt2 xsabar ni.. harap semua sihat ms pergi nnt tu

Iela Fazielah said...

mummy_ayu: thanks dear

Iela Fazielah said...

kak sall: itu le pasal baaaa.... haha.. tq kak

Related Posts with Thumbnails