Sape Suke Dengar Kisah Ku

Islamic Calendar

peristiwa sebelum bertolak ke Bukit Tinggi..

mcm dah plan...last saturday adalah hari brcuti2 Malaysia di Bukit Tinggi
aku..seawal jam 5pg dah bgn utk masak mee hoon goreng utk lunch tghri nnt
merangkap nak picnic kat Hutan Lipur Lintang la kunun plannyer nantin
jam 7.30 pg dah siap dah ni
jam 7.45pg kami pun bertolak...
br selang 2rmh jira, hubby tiba2 berhenti
dia tanya.. ada x aku dengar bunyi "nyet...nyet..."?
aku...??? xperasan ok

tp aku dah rasa belah aku mcm rendah sebelah
FYI.. aku dok belakng dgn irfan
skali bukak pintu...
mak ai....! tayar pancit ok!
hubby terus reverse kete balik ke depan rmh...

 dgn bapak n anak2 sibuk tgk tayar pancit...

hubby dah perli2 aku ckp mcm xsmapai je ke Bkt Tinggi ni
aku buat2 cooldown...
so.. solution...
tukar tyar spare dulu n cari kedai tayar pastu 

sib baik ada 1 kedai tayar ni jam 8 pg dah bukak... selamat!!!

dah alang2.. hubby kata baik cek tayar yg lain2...
skali... tayar depan pun kena jugak..
tp angin dia ada byk lagi
 nampak tak paku tu...
paku cantik ye.. bkn paku karat 

 lepas siap betulkan tayar pancit depan n belakng...
2 skali gus...
alhamdulillah... xsmapai 10minit pun... semua settle

tp hubby dok tanya...
mana aku pergi smapai tayar leh kena paku
aku jwb:
"last sy pergi smlm ms lunch la.. gi Alamanda...
pasai nak bl booster carseat syafiqah n sweeter utk irfan"
maybe...paku ni kena kat jalan nak ke Putrajaya tu kot
sbb kata hubby kat putrajaya mmg biasa org tabur paku
so..inilah peristiwa yg hampir2 menyepoilkan mood aku nak bercuti aritu...
tp alhamdulillah..semua settle....
next cite.... kisah ke Bukit Tinggi

6 comments:

mummy_ayu said...

best ne jenjalan bukit tinggi,.....
Ayu teringin gak nak ke sana...cepat la share pic..nak tgk...

Iela Fazielah said...

jap2... on d way ni mummy ayu... tungguuuuuu

Dilla Ady said...

terlepas byk entri lak..sori kak..huhu

tak penah makan set bfast mcD nih..mcm kejakunan sket la..huhuhu

chumel btul fiqah mase umor 2 tahun tu...cam anak cine...

MamaYatie said...

lor haaii...takper..janji belum naik bkt tinggi...dah naik atas maunya haru...

ilah,keta kita sama kaler & model la..

Farra Dhelina said...

nsb baik tak jadi kat bkt tgi kan kak..

NzA said...

dugaan tu....

Related Posts with Thumbnails